2011_12
Guia docent 
Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia
A A 
català 
 
Grau de Pedagogia (2009)
 Assignatures
  DISSENY DE RECURSOS EDUCATIUS I D'ENTORNS TECNOLÒGICS PER A LA FORMACIÓ
   Continguts
Tema Subtema
1. Teories i disseny de programes educatius 1.1. Disseny de programes educatius
1.2. Tipologia de programes informàtics educatius.
1.3. Elaboració de programes educatius.
1.4. Desenvolupament de dissenys pedagògics de programes educatius.
1.4.1. Necessitats prèvies.
1.4.2. Possibilitats tècniques de suport.
1.4.3. Pla de treball.
1.4.4. Disseny curricular, del guió, de la navegació, de la interactivitat, de la comunicació, del seguiment i de l'avaluació d'un programa educatiu multimèdia interactiu.
2. Aplicacions 2.0 a la formació 2.1. Eines de gestió. Google Apps
2.1.1 Correu web (Gmail)
2.1.2 Xat (Google Talk)
2.1.3 Calendari (Google Calendar)
2.1.4 Documents (Google Docs)
2.1.5 Llocs web (Google Sites)
2.1.6 Vídeos (Google Vídeo)
2.1.7.Serveis Multimèdia i eines: Hipermèdia, RSS i marcadors socials (Delicious , Diigo),
Flickr, Youtube o Slideshare, ...
2.1.8. Entorn Personalitzat d'Aprenentatge
2.1.9. Xarxes Socials (Twitter, ...)
2.1.10. El portafoli del formador.


3. Disseny, desenvolupament i avaluació de programes educatius multimèdia. 3.1. Recursos TAC i estratègies per a l'Educació.
3.2. Generadors de quaderns, llibres i publicacions digitals.
3.2. Generadors de qüestionaris i exercicis.
3.3. Generadors de mapes conceptuals i mentals.
3.4. Generadors de llistes, sopes de lletres i targes de vocabulari.
3.5.Generadors de lleres, contes, textos i núvols de paraules.
3.6. Generadors de textos en altres idiomes.
3.7. Generadors de tarjes de bingo, fitxes de domino i tarjes per altres propòsits.
3.8. Generadors de videos, cartells i pòsters.
3.9. Generadors de mosaics i trencaclosques.
3.10. Generadors de còmics i dibuixos animats.
3.11. Generadors de calendaris i rellotges.
3.12. Generdors de cartogrames i mapes geogràfics.
3.13. Generadors de jocs de taula, gràfics, laberints, anagrames,...
4. Organització d'entorns de treball col·laboratiu. 4.1. BSCW
5. Entorns virtual de formació. 5.1. Moodle.
5.1.1 Què és Moodle?
5.1.2. Els principals recursos
5.1.3. Com proposem activitats?
5.1.4. Construir i compartir unitats didàctiques
5.1.5. Els recursos
5.1.6. Les activitats individuals: lliçons, tasques, els qüestionaris, Hotpotatoes, JClic i QV
5.1.7. La comunicació
5.1.8. Les activitats col•laboratives
5.1.9. Les escales i el llibre de qualificacions
5.1.10. Eines del professorat

6. Estratègies de suport a l'orientació, tutoria i seguiment d'alumnat 6.1. e-Tutories
7. Sistemes de videoconferència aplicats a la formació. 7.1 El sistema de videoconferència d'escriptori (Adobe Connect)
8. Anàlisi i elaboració de materials didàctics. 8.1 Ús metodològic de les pissarres digitals
8.1.1. Els recursos multimèdia en els processos d’ensenyament i aprenentatge
8.1.2. Programari per a la gestió de les PDI
8.1.3. L'exposició dels continguts
8.1.4. Obtenció i tractament de la informació
8.1.5. Models didàctics i disseny d'activitats d'aprenentatge