2023_24
Guia docent 
Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia
A A 
català 
Grau en Educació Social (2009)
 Assignatures
  MEDIACIÓ SOCIAL I CULTURAL
   Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Activitats Introductòries
Introducció a la mediació social i cultural 0 %
Presentacions / exposicions
B3
a) EXPOSICIÓ A L'AULA DEL TREBALL TEMÀTIC,
INDICADORS D’AVALUACIÓ: recerca, fonamentació i aportació de fonts documentals, anàlisi, reflexió i desenvolupament pràctic, amb recursos pedagògics i didàctics, ús de les TIC, la llengua estrangera, ... sobre un tema del programa, concertat i amb la tutoria del docent.
b) ACTIVITAT DIDÀCTICA I PARTICIPATIVA
complementaria de la presentació temàtica a l'aula, per a la reflexió fonamentada sobre el tema exposat.

c) ELABORACIÓ D’UN QÜESTIONARI TIPUS TEST SOBRE EL TEMA EXPOSAT ( 20 preguntes, de 4 respostes opcionals i una certa.
20%




















Esdeveniments científics i/o divulgatius
B3
Articles d'aprofundiment i reflexió, amb fonamentació conceptual, sobre els temes de les Jornades i conferències programades sobre la mediació social.

Article sobre altres esdeveniments o jornades en els que es participi o es presentin a l'aula.

Aquestes jornades poden ser presencials o en línia o, jornades que es visualitzen en diferit.
15%




Treballs
B2
B6
C4
TREBALL DE RECERCA I ANÀLISI TEÒRIC (en grup): vinculat a un dels temes, amb aportació conceptual i de metodologia pràctica de la mediació, exposats i treballats a les classes i ampliat amb les fonts de la matèria, bibliografia i les aportacions dels conferenciants, les jornades que es proposi en el curs i els treballs dels altres Grups de Treball de l'alumnat. Completat amb un qüestionari tipus test sobre el tema exposat. 20%
Supervisió
A9
B3
B6
1. Avaluació continua de la participació individual i en grup: a) Assistència activa a les classes, les conferències i jornades a l'aula o externes. b) Col•laboració en les activitats i sessions de participació per a la millora del procés educatiu de la matèria. </P> <P> 2) Dossier - portfolio, d'alumnat en pla alternatiu o per a la recuperació de l'assistència a les classes sobre les exposicions dels grups de treball que es publiquen al moodle. Valoració equivalent a la corresponent que es recupera, o si s'escau, per a millora de determinades notes 10%
Videoconferència
B2
Realització d'un treball col·laboratiu entre alumnes de diferents Universitats. 15%
Atenció personalitzada
B3
Tutoria des treballs, seguiment i retroalimentació de les tasques individual o dels grups, revisió presencial i/o telemàtica, ...
Proves de desenvolupament
B3
PROVA DE DESENVOLUPAMENT TEÒRIC - PRÀCTIC D'UN TEMA. 20%
Proves objectives de tipus test
A5
C4
Prova (qüestionari - test) sobre els coneixements teòrics, pràctics i la normativa de mediació, lligat a la prova de desenvolupament anterior.
Altres  

Si s'escau, compartir coneixements sobre la mediació amb altres universitats d'altres territoris.

 
Altres comentaris i segona convocatòria

1. L'assistència és obligatòria. Es preveu una via d'avaluació alternativa a l'alumnat que justifiqui no poder assistir total o parcialment a les classes. En aquest cas, cal comunicar-ho al professor durant el primer mes de desenvolupament de la matèria.

L'alumnat pot utilitzar processos adequació individualitzada, a través del procés d'avaluació continua i tutories presencials o telemàtiques, si s'escau, en horaris concertats, així com les consultes on-line en les diverses modalitats de les xarxes socials.

2. Cal tenir aprovat amb una nota del 50% de l'avaluació corresponent a cadascuna de totes les parts avaluables.

3. D'acord amb la normativa vigent el professor podrà establir aquelles mesures que consideri adients pel bon desenvolupament de les activitats d'avaluació.