Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Grau d'Educació Infantil (2009) |
Assignatures |
ENSENYAMENT I APRENENTATGE DE LES CIÈNCIES EXPERIMENTALS, CIÈNCIES SOCIALS I LES MATEMÀTIQUES I |
Fonts d'informació |
DADES IDENTIFICATIVES | 2012_13 |
Assignatura | ENSENYAMENT I APRENENTATGE DE LES CIÈNCIES EXPERIMENTALS, CIÈNCIES SOCIALS I LES MATEMÀTIQUES I | Codi | 11254107 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Obligatòria | Segon | Únic anual |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Bàsica |
, , , |
BIBLIOGRAFIA
(1) - Alsina, A. (2004) Com desenvolupar el pensament matemàtic de 0 a6 anys. Propostes didàctiques. Ed. Eumo. Vic (2) - Alsina, A, Planas, N. (2009) Educación matemática y buenas prácticas. Ed. Graó. - Alsina, C. (2000) Estimar les matemàtiques. Ed. Columna. Barcelona. (2)- Alsina, C i d'altres (1995), Ensenyar matemàtiques. Ed Graó. Barcelona - Baroody A.J. (1988) El pensamiento matemático de los niños. Ed Aprendizaje Visor - Bassedas E i d’altres (1998) Aprendre i ensenyar a l’educació infantil. Ed. Graó. Barcelona. (2)- Biniés, P.(2008) Converses matemàtiques amb M. Antònia Canals. Ed. Graó. Barcelona. - Bonals, J. (1997) Avaluar l’aprenentatge de 3 a7 anys. Ed. CIMS. Barcelona. - Canals M.A. (1989), Per una didàctica de la matemàtica a l'Escola. Parvulari. Ed Eumo. Vic. (2)- Canals M. A (2000), Viure les matemàtiques de 3 a6 anys. Col.lecció Temes d'Infància, núm 35. A.M. Rosa Sensat. Barcelona. - Canals M. A. (2009), Primers nombres i primeres operacions. Dossiers Rosa Sensat. - Canals M. A. (2009), Fraccions. Dossiers Rosa Sensat. - Canals M. A. (2009), Estadística, combinatòria i probabilitat. Dossiers Rosa Sensat. - Canals M. A. (2009), Lògica a totes les edats. Dossiers Rosa Sensat. - Canals M. A. (2009), Superfícies, volums i línies. Dossiers Rosa Sensat. - Canals M. A. (2009), Transformacions geomètriques. Dossiers Rosa Sensat. - Canals M. A. (2009), Problemes i més problemes. Dossiers Rosa Sensat. - Canals M. A. (2009), Documents de treball de mariaantoniacanals. Ed. Federació espanyola de professorat de matemàtiques. Revista Suma. València. - Dienes Z.P. (1979), Los primeros pasos en matemática. Vol. 1, 2 i 3. Ed Teide - Dickson, Brown, Gibson. (1991) El aprendizaje de las matemáticas.Labor. Barcelona. - Boule F. (1985), Manipular, organizar i representar. Ed Narcea. Madrid. - Chamorro, M. C., Belmonte, J.M., Ruiz, M. L., Vecino, F. (2005) Didàctica de las matemáticas para infantil. Pearson Prentice Hall. Madrid (2)- Equip de l'Escola Bressol Nenes i Nens (1996) La lògica matemàtica a l'escola bressol. Col.lecció Temes d'Infància, núm 26. A.M. Rosa Sensat, 53 p. Barcelona. - Fernández Bravo, J.A. (2006) Didáctica de la matemática en Educación Infantil, Grupo Mayéutica. Madrid. - Fernández, Quer, Securum (1995) Racó a Racó. Dossiers Rosa Sensat. Barcelona. - Gallego C (2000), Repensar l’aprenentatge de les matemàtiques. Ed Govern de les Illes Balears. - Grup Xucurruc (2001) La matemàtica en la vida de les classes d’educació infantil. Ed. Ajuntament de Reus. (2)- Kamii C (1995), El Número en la educación Preescolar. Ed. Aprendizaje Visor. - Lahora, C. (2000) Actividades matemáticas con niñas y niños de 0 a6 años. Ed. Narcea. Madrid. (2)- Malaguzzi, L. (2005), Sabata i metre. Els infants i la mida. A. M. Rosa Sensat. - Martí, E. I d’altres ( ) La resolución de problemas en matemáticas. Ed. Graó. Barcelona. - National Council of teacher of Mathematics (2004), Principios y estándares para la educación matemàtica. Sociedad Andaluza de Educación Matemática Thales. Granada. - Parra, C (1994) Didàctica de la matemática. Aportes y reflexiones. Buenos Aires. Paidós educador - Planas, Núria, Àngel Alsina (2009), Educación matemàtica y buenas pràcticas. Col. Biblioteca de Aula. Ed. Graó - Saá, M. D. (2002), Las matemáticas de los cuentos y las canciones. Ed. EOS. Madrid. - Segarra, L. (2002) Problemes graduats del tractament del càlcul global. Educació Infantil i Primària. El Quinzet. - Vallès J. (1992) Didàctica de la matemàtica al Cicle Inicial. Dossiers Rosa Sensat.
(1) Recomanat pel seu contingut teòric i pràctic. (2) Escollir dos d’aquests llibres per fer el treball especificat a l'apartat d'Activitats
WEBS D'INTERÈS PER A LA DIDÀCTICA DE LES MATEMÀTIQUES I PER A EDUCACIÓ INFANTIL GAMAR: Gabinet de Materials i de Recerca per a la Matemàtica a l'Escola. Webs a l’xtec http://www.xtec.cat/escola/index.htm http://www.edu365.cat/infantil/index.htm http://www.xtec.cat/escola/infantil/ http://www.edu365.com/primaria/muds/matematiques/index.htm http://www.xtec.es/formaciotic/presentacions/mates/ http://www.xtec.net/sgfp/llicenc/index.htm (Carme Barba, Montserrat Torra) http://www.matti.usu.edu Virtual Library: Activitats per nivells Portal de creació multimèdia educativa http://www.sectormatematica.cl/preescolar.htm http://fantastic.infantil.googlepages.com/recursos3
http://www.xtec.net/~ccols/ EL SAFAREIG: Espai de comunicació i d'intercanvi social que té com a protagonistes els infants i la natura.
Altres webs http://www.coordinadoraescolesbressol.info/ http://www.gencat.cat/ http://www.nctm.org/standards/ |
|
Complementària | |