Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Grau en Educació Infantil (2009) |
Assignatures |
ENSENYAMENT I APRENENTATGE DE LES CIÈNCIES EXPERIMENTALS, CIÈNCIES SOCIALS I LES MATEMÀTIQUES I |
Fonts d'informació |
DADES IDENTIFICATIVES | 2023_24 |
Assignatura | ENSENYAMENT I APRENENTATGE DE LES CIÈNCIES EXPERIMENTALS, CIÈNCIES SOCIALS I LES MATEMÀTIQUES I | Codi | 11254107 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Obligatòria | Segon | 1Q |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Bàsica |
Maria Bras-Amorós, Toni Giménez, Els números canten, Boileau, 2017 C. Alsina i d'altres, Ensenyar matemàtiques, Graó, 1995 Maria Antònia Canals, Diversos títols, Dossiers Rosa Sensat, 2009 National Council of teacher of Mathematics, Principles and Standards for School mathematics, , 2004 Chamorro, M. C., Belmonte, J.M., Ruiz, M. L., Vecino, F., Didàctica de las matemáticas para infantil., Pearson Prentice Hall. Madrid, 2005 Boule F., Manipular, organizar i representar, Ed Narcea. Madrid., 1985 Jordi Vallès, Didàctica de la matemàtica al Cicle Inicial, Dossiers Rosa Sensat, 1992 Maria Antònia Canals, Viure les matemàtiques de 3 a6 anys, Associació de Mestres Rosa Sensat, 2000 Àngel Alsina, Com desenvolupar el pensament matemàtic de 0 a 6 anys, Eumo, 2004 M. Bras-Amorós, T. Giménez, Acompanyament de les fases d'elaboració de la seqüència numèrica amb cançons, In-fàn-ci-a, Associació de Mestres Rosa Sensat, 2015 Pere Campoy, Carme Julià, Matemáticas para investigar en el aula de educación infantil, XVI JAEM Palma 2013: Jornadas sobre el Aprendizaje y la Enseñanza de las Matemáticas., 2013 , , , |
Complementària | |
BIBLIOGRAFIA COMPLEMENTÀRIA - Alsina, C. (2000) Estimar les matemàtiques. Ed. Columna. Barcelona. - Baroody A.J. (1988) El pensamiento matemático de los niños. Ed Aprendizaje Visor - Bassedas E i d’altres (1998) Aprendre i ensenyar a l’educació infantil. Ed. Graó. Barcelona. - Biniés, P.(2008) Converses matemàtiques amb M. Antònia Canals. Ed. Graó. Barcelona. - Bonals, J. (1997) Avaluar l’aprenentatge de 3 a7 anys. Ed. CIMS. Barcelona. - Canals M.A. (1989), Per una didàctica de la matemàtica a l'Escola. Parvulari. Ed Eumo. Vic. - Canals M. A. (2009), Documents de treball de mariaantoniacanals. Ed. Federació espanyola de professorat de matemàtiques. Revista Suma. València. - Dienes Z.P. (1979), Los primeros pasos en matemática. Vol. 1, 2 i 3. Ed Teide - Dickson, Brown, Gibson. (1991) El aprendizaje de las matemáticas.Labor. Barcelona. - Equip de l'Escola Bressol Nenes i Nens (1996) La lògica matemàtica a l'escola bressol. Col.lecció Temes d'Infància, núm 26. A.M. Rosa Sensat, 53 p. Barcelona. - Fernández Bravo, J.A. (2006) Didáctica de la matemática en Educación Infantil, Grupo Mayéutica. Madrid. - Fernández, Quer, Securum (1995) Racó a Racó. Dossiers Rosa Sensat. Barcelona. - Gallego C (2000), Repensar l’aprenentatge de les matemàtiques. Ed Govern de les Illes Balears. - Grup Xucurruc (2001) La matemàtica en la vida de les classes d’educació infantil. Ed. Ajuntament de Reus. - Kamii C (1995), El Número en la educación Preescolar. Ed. Aprendizaje Visor. - Lahora, C. (2000) Actividades matemáticas con niñas y niños de 0 a6 años. Ed. Narcea. Madrid. - Malaguzzi, L. (2005), Sabata i metre. Els infants i la mida. A. M. Rosa Sensat. - Martí, E. I d’altres ( ) La resolución de problemas en matemáticas. Ed. Graó. Barcelona. - Parra, C (1994) Didàctica de la matemática. Aportes y reflexiones. Buenos Aires. Paidós educador - Planas, Núria, Àngel Alsina (2009), Educación matemàtica y buenas pràcticas. Col. Biblioteca de Aula. Ed. Graó - Segarra, L. (2002) Problemes graduats del tractament del càlcul global. Educació Infantil i Primària. El Quinzet. |