2023_24
Guia docent 
Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia
A A 
català 
Grau en Educació Infantil (2009)
 Assignatures
  ENSENYAMENT I APRENENTATGE DE LES CIÈNCIES EXPERIMENTALS, CIÈNCIES SOCIALS I LES MATEMÀTIQUES I
   Fonts d'informació
Bàsica Maria Bras-Amorós, Toni Giménez, Els números canten, Boileau, 2017
C. Alsina i d'altres, Ensenyar matemàtiques, Graó, 1995
Maria Antònia Canals, Diversos títols, Dossiers Rosa Sensat, 2009
National Council of teacher of Mathematics, Principles and Standards for School mathematics, , 2004
Chamorro, M. C., Belmonte, J.M., Ruiz, M. L., Vecino, F., Didàctica de las matemáticas para infantil., Pearson Prentice Hall. Madrid, 2005
Boule F., Manipular, organizar i representar, Ed Narcea. Madrid., 1985
Jordi Vallès, Didàctica de la matemàtica al Cicle Inicial, Dossiers Rosa Sensat, 1992
Maria Antònia Canals, Viure les matemàtiques de 3 a6 anys, Associació de Mestres Rosa Sensat, 2000
Àngel Alsina, Com desenvolupar el pensament matemàtic de 0 a 6 anys, Eumo, 2004
M. Bras-Amorós, T. Giménez, Acompanyament de les fases d'elaboració de la seqüència numèrica amb cançons, In-fàn-ci-a, Associació de Mestres Rosa Sensat, 2015
Pere Campoy, Carme Julià, Matemáticas para investigar en el aula de educación infantil, XVI JAEM Palma 2013: Jornadas sobre el Aprendizaje y la Enseñanza de las Matemáticas., 2013
, , ,

Complementària
BIBLIOGRAFIA COMPLEMENTÀRIA

- Alsina, C. (2000) Estimar les matemàtiques.  Ed. Columna. Barcelona.

- Baroody A.J. (1988) El pensamiento matemático de los niños. Ed Aprendizaje Visor

- Bassedas E i d’altres (1998) Aprendre i ensenyar a l’educació infantil. Ed. Graó. Barcelona.

- Biniés, P.(2008) Converses matemàtiques amb M. Antònia Canals. Ed. Graó. Barcelona.

- Bonals, J. (1997) Avaluar l’aprenentatge de 3 a7 anys.  Ed. CIMS. Barcelona.

- Canals M.A. (1989), Per una didàctica de la matemàtica a l'Escola. Parvulari. Ed Eumo. Vic.

- Canals M. A. (2009), Documents de treball de mariaantoniacanals. Ed. Federació espanyola de professorat de matemàtiques. Revista Suma. València.

- Dienes Z.P. (1979), Los primeros pasos en matemática. Vol. 1, 2 i 3. Ed Teide

- Dickson, Brown, Gibson. (1991) El aprendizaje de las matemáticas.Labor. Barcelona.

- Equip de l'Escola Bressol Nenes i Nens (1996) La lògica matemàtica a l'escola bressol. Col.lecció Temes d'Infància, núm

26. A.M. Rosa Sensat, 53 p. Barcelona.

- Fernández Bravo, J.A. (2006) Didáctica de la matemática en Educación Infantil, Grupo Mayéutica. Madrid.

- Fernández, Quer, Securum (1995) Racó a Racó.  Dossiers Rosa Sensat. Barcelona.

- Gallego C (2000),  Repensar l’aprenentatge de les matemàtiques. Ed Govern de les Illes Balears.

- Grup Xucurruc (2001) La matemàtica en la vida de les classes d’educació infantil. Ed. Ajuntament de Reus.

- Kamii C (1995), El Número en la educación Preescolar. Ed. Aprendizaje Visor.

- Lahora, C. (2000) Actividades matemáticas con niñas y niños de 0 a6 años. Ed. Narcea. Madrid.

- Malaguzzi, L. (2005), Sabata i metre. Els infants i la mida. A. M. Rosa Sensat.

- Martí, E. I d’altres (        ) La resolución de problemas en matemáticas. Ed. Graó. Barcelona.

- Parra, C  (1994) Didàctica de la matemática. Aportes y reflexiones. Buenos Aires. Paidós educador

- Planas, Núria, Àngel Alsina (2009), Educación matemàtica y buenas pràcticas. Col. Biblioteca de Aula. Ed. Graó

- Segarra, L. (2002) Problemes graduats del tractament del càlcul global. Educació Infantil i Primària. El Quinzet.