Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Grau en Educació Infantil (2009) |
Assignatures |
ATENCIÓ EDUCATIVA A L'ALUMNAT AMB DISCAPACITAT SENSORIAL, MOTRIU I INTEL.LECTUAL |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2022_23 |
Assignatura | ATENCIÓ EDUCATIVA A L'ALUMNAT AMB DISCAPACITAT SENSORIAL, MOTRIU I INTEL.LECTUAL | Codi | 11254233 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Optativa | 1Q |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
1. Marc conceptual |
1.1. Concepte actual de discapacitat 1.2. Barreres i reptes en la inclusió educativa i social de l’alumnat amb discapacitat 1.3. Aspectes curriculars, organitzatius i metodològics. |
2. Atenció educativa a l’alumnat amb discapacitat visual |
2.1. Concepte de ceguesa i baixa visió. Graus i tipus de discapacitat visual. Signes d'alerta 2.2. Dificultats associades a la discapacitat visual 2.3. Atenció educativa en l'etapa d'infantil: Estimulació visual i multisensorial; Lectoescriptura Braille; Orientació i mobilitat; Habilitats de vida diària; Elements personals, materials i recursos |
3. Atenció educativa a l’alumnat amb discapacitat auditiva |
3.1. Concepte d'hipoacúsia i sordesa. Graus i tipus de discapacitat auditiva. Signes d'alerta 3.2. Dificultats associades a la discapacitat auditiva 3.3. Atenció educativa en l'etapa d'infantil: Estimulació auditiva; Intervenció en les dificultats de comunicació; Elements personals, materials i recursos |
4. Atenció educativa a l’alumnat amb discapacitat motriu |
4.1. Concepte de discapacitat motriu. Causes i tipus 4.2. Dificultats associades a la discapacitat motriu 4.3. Atenció educativa en l’etapa d’infantil: Sistemes augmentatius i alternatius de comunicació; Elements personals, materials i recursos |
5. Atenció educativa a l’alumnat segons les seves capacitats intel·lectuals |
5.1. Concepte de discapacitat intel·lectual. Tipus i característiques 5.2. Dificultats associades a la discapacitat intel·lectual 5.3. Concepte d’altes capacitats intel·lectuals. Tipus i característiques. 5.4. Dificultats i necessitats associades a les altes capacitats 5.5. Atenció educativa en l’etapa d’infantil: Elements personals, materials i recursos |