2023_24
Guia docent 
Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia
A A 
català 
Grau en Educació Infantil (2009)
 Assignatures
  ATENCIÓ EDUCATIVA A L'ALUMNAT AMB DISCAPACITAT SENSORIAL, MOTRIU I INTEL.LECTUAL
   Continguts
Tema Subtema
1. Marc conceptual
1.1. Concepte actual de discapacitat
1.2. Barreres i reptes en la inclusió educativa i social de l’alumnat amb discapacitat
1.3. Aspectes curriculars, organitzatius i metodològics.
2. Atenció educativa a l’alumnat amb discapacitat visual
2.1. Concepte de ceguesa i baixa visió. Graus i tipus de discapacitat visual. Signes d'alerta
2.2. Dificultats associades a la discapacitat visual
2.3. Atenció educativa en l'etapa d'infantil: Estimulació visual i multisensorial; Lectoescriptura Braille; Orientació i mobilitat; Habilitats de vida diària; Recursos personals i materials.
3. Atenció educativa a l’alumnat amb discapacitat auditiva
3.1. Concepte d'hipoacúsia i sordesa. Graus i tipus de discapacitat auditiva. Signes d'alerta
3.2. Dificultats associades a la discapacitat auditiva
3.3. Atenció educativa en l'etapa d'infantil: Estimulació auditiva; Intervenció en les dificultats de comunicació; Recursos personals i materials.
4. Atenció educativa a l’alumnat amb discapacitat motriu
4.1. Concepte de discapacitat motriu. Causes i tipus
4.2. Dificultats associades a la discapacitat motriu
4.3. Atenció educativa en l’etapa d’infantil: Sistemes augmentatius i alternatius de comunicació; Recursos personals i materials.

5. Atenció educativa a l’alumnat segons les seves capacitats intel·lectuals

5.1. Concepte de discapacitat intel·lectual. Tipus i característiques
5.2. Dificultats associades a la discapacitat intel·lectual
5.3. Concepte d’altes capacitats intel·lectuals. Tipus i característiques.
5.4. Dificultats i necessitats associades a les altes capacitats
5.5. Atenció educativa en l’etapa d’infantil: Recursos personals i materials