Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Grau en Educació Infantil (Campus Terres de l'Ebre) (2009) |
Assignatures |
ORGANITZACIÓ DE L'ESPAI ESCOLAR, MATERIALS I HABILITATS DOCENTS |
Avaluació |
DADES IDENTIFICATIVES | 2023_24 |
Assignatura | ORGANITZACIÓ DE L'ESPAI ESCOLAR, MATERIALS I HABILITATS DOCENTS | Codi | 11264006 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
12 | Formació bàsica | Segon | AN |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Metodologies | Competències | Descripció | Pes | |||||||
Sessió Magistral |
|
Sessió Magistral d'exposició dels continguts de l'assignatura per part del professor/a amb la utilització de suport material i/o TIC. Es facilita la participació i la iniciativa de l'alumnat amb aportacions constructives. | Participació, assistència i aprofitament de les classes: 4% de la nota FINAL | |||||||
Seminaris |
|
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària Plantejament de situacions pràctiques sobre el contingut de la matèria. Els alumnes, en grups reduïts, les estudiaran i proposaran la solució argumentada per resoldre-les. A continuació es farà una posada en comú i es trauran conclusions. Presentacions / exposicions Exposició oral per part dels alumnes d'un tema concret o d'un treball davant dels companys de classe utilitzant suport TIC, prèvia presentació escrita i amb l'assessorament del professor/a. Treballs Activitats extenses que l'alumne ha de presentar al professor. |
TOTAL d'activitats realitzades en aquest apartat: 10% de la nota FINAL. | |||||||
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Resolució de problemes, exercicis Anàlisi i solució d'exercicis relacionats amb la temàtica de la matèria. Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través de les TIC. Conjunt d’ activitats que promouen un espai de reflexió i d’exercici del pensament crític on es posen en relació i es contrasten els coneixements teòrics i l’aprenentatge pràctic. Permet situar tot un bagatge de coneixements, tècniques, i experiències adquirides en la formació de l’estudiant. En aquest espai tenen cabuda els aspectes personals i les respostes vivencials o sentiments que en la metodologia de la supervisió poden trobar orientació i suport. |
TOTAL d'activitats realitzades en aquest apartat: 10% de la nota FINAL. | |||||||
Debats |
|
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària Plantejament de situacions pràctiques sobre el contingut de la matèria. Els alumnes, en grups reduïts, les estudiaran i proposaran la solució argumentada per resoldre-les. A continuació es farà una posada en comú i es trauran conclusions. Activitat on dos o més grups defensen unes postures contràries sobre un tema determinat. |
TOTAL d'activitats realitzades en aquest apartat: 10% de la nota FINAL. | |||||||
Proves mixtes |
|
Diferents tipus d'activitats d'avaluació: preguntes objectives, de desenvolupament, tipus test, etc. | TOTAL de proves mixtes: 40% de la nota FINAL. | |||||||
Proves de desenvolupament |
|
Elaboració de programacions didàctiques. | TOTAL del bloc de programació: 20% de la nota FINAL. | |||||||
Altres | Es valorarà les competències personals, socials i professionals de l'alumnat amb respecte vers els altres, capacitat de treball en equip i la resolució de conflictes de manera positiva. | TOTAL de la nota d'ACTITUD: 6% de la nota FINAL. |
Altres comentaris i segona convocatòria | |||
AVALUACIÓ DE LA MATÈRIA a CAMPUS SESCELADES, CAMPUS TERRES DE L'EBRE i SEU DE COMA-RUGA - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Tota la documentació lliurada per part de l'alumnat al professorat ha de reunir els requisits mínims aprovats pel consell de mestres amb la finalitat de ser avaluat positivament. TOTAL 100% DE L'AVALUACIÓ: Dividit en blocs + examen + actitud Cada bloc té les activitats corresponents exposades al moodle.
Es considera aprovat una puntuació superior o igual a 5; puntuació que s'haurà d'assolir de forma independent en cadascuna de les activitats amb pes directe a la nota. L'alumnat que no superi alguna d'aquestes activitats tindrà l'opció d'una recuperació proposada pel docent. Totes les activitats de recuperació tindran una puntuació màxima de 5 punts. L'assistència a classe és recomanada. Existeix un Pla Alternatiu o treball complementari per a l'alumnat que ho necessiti per a superar la matèria. Les activitats presentades s'hauran d'ajustar als criteris de "Presentació dels treballs" penjat al moodle, vigilant les errades ortogràfiques. Hi haurà dies que les classes presencials poden ser substituïdes per altres activitats. |