2007_08
Guia docent 
Facultat de Lletres
A A 
català 
 
Periodisme (2004)
 Assignatures
  CREACIÓ I GESTIÓ D'EMPRESES DE COMUNICACIÓ
   Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
L'objectiu fonamental de l'assignatura és proporcionar a l'alumne els coneixements bàsics dels conceptes i la metodologia de creació i gestió d'empreses de comunicació. Per tal d'assolir aquest objectiu, resulta fonamental conèixer i entendre la mecànica de funcionament del nou marc empresarial inclòs a la societat del coneixement, el paper de les empreses de comunicació, constitutives de les diverses indústries culturals, així com les noves oportunitats de negoci que se'n poden derivar. Es tracta de sensibilitzar l'alumne que la creació i gestió d'empreses de comunicació es fonamenta en el coneixement, els hàbits de treball i les habilitats analítiques. L'assignatura analitzarà també les característiques especifiques de les empreses de comunicació, com desenvolupen el seu negoci, l'organització interna (àrees funcionals), el seu portafoli de productes i serveis, la comercialització, les accions de màrqueting, la gestió financera. En definitiva, s'espera que els alumnes aprenguin a elaborar un projecte de creació d'empresa que, òbviament, inclou el seu pla de negoci: definició, anàlisi, pla de màrqueting, pla financer, recursos humans… Com a part important de la metodologia de l'assignatura, els alumnes hauran de presentar públicament el seu projecte i competir per aconseguir-ne la viabilitat. La metodologia docent de l'assignatura està pensada per garantir una bona comprensió dels coneixements i per fomentar una actitud interactiva amb l'alumne i col•laborativa entre ells, donat que el treball en equip és bàsic per a la creació d'un projecte d'aquesta envergadura: • Hi haurà classes teòrico-pràctiques conduïdes pel professor consistents en presentació, anàlisi i debat de casos pràctics, simulacions practiques. • Elaboració d'un pla de negoci per a la creació d'un projecte d'empresa i presentació pública en grup.
El pes fonamental de les pràctiques serà l'elaboració del pla de negoci, pla que es realitzarà en grup. Per tal d'assegurar-ne una correcta realització, els grups hauran de passar pel control d'unes tutories obligatòries que fixarà el profesor d'acord amb ells. A finals de curs, els grups hauran de fer la defensa pública del treball. Paral•lelament a la realització del pla de negoci, es faran algunes pràctiques més senzilles, per tal d'anar practicant i entenent diversos conceptes (per exemple, el balanç).