Guia docent Facultat de Lletres |
català |
Grau de Llengua i Literatura Catalanes (2009) |
Assignatures |
LITERATURA |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2019_20 |
Assignatura | LITERATURA | Codi | 12254001 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
12 | Formació bàsica | Primer | Juny, Jul. |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
TEMARI PRIMER QUADRIMESTRE 1. NOCIONS DE TEORIA LITERÀRIA 2. TEORIA DELS GÈNERES LITERARIS 3. LES CRISIS DE LA MODERNITAT: DEL ROMANTICISME A LES AVANTGUARDES. |
1.1 Evolució del concepte de literatura i definició de literarietat: oralitat/escriptura; ocasió/gènere; performance/lectura. 1.2 La interpretació del text: corrents teòrics i metodologies crítiques per a l'estudi de la literatura. 2.1 Gènere dramàtic: mimesi, mite i catarsi. L'heroi tràgic: Èdip i Hamlet, antic vs. modern. (Lectures obligatòries: Èdip Rei de Sòfocles, Hamlet de Shakespeare). 2.2 La lírica i l'amor: definició d'allò líric. (Antologia de textos). 2.3 La narrativa i les seves transformacions: idealisme i paròdia. (Antologia de narracions breus). 3.1 El subjecte modern: del jo romàntic a Baudelaire. 3.2 La crisi de la realitat. (Lectures obligatòries: Un cor simple (Tres contes) de Flaubert; Bartleby, l'escrivent de Melville; La metamorfosi de Kafka). 3.3 La crisi del llenguatge. (Lectures obligatòries: Orlando de V. Woolf). |
TEMARI SEGON QUADRIMESTRE TEMA 1 Plantejament literari, històric i social de la narrativa entre 1925 i 1939 (dictadura i república). Marc general en relació al context sociocultural i polític. TEMA 2 Comentaris de textos dels següents autors: Carles Soldevila, Miquel Llor, C. A. Jordana, Sebastià Juan Arbó, Mercè Rodoreda, Teresa M. Vernet, Josep M. de Sagarra i altres. |
TEMA 1 – El vehicle narratiu: la depuració i flexibilització de la prosa – La represa de la novel•la – Els models narratius – Influències europees – Editorials i col•leccions – Funció social de la crítica: publicacions, periodistes culturals i crítics – El públic lector TEMA 2 - Lectura fragmentària de diferents obres comentari a classe - Lectura d'articles i estudis complementaris als textos literaris |