2019_20
Guia docent 
Facultat de Lletres
A A 
català 
Comunicació Estratègica en la Societat del Risc (2012)
 Assignatures
  COMUNICACIÓ EN LES ORGANITZACIONS POLÍTIQUES
   Fonts d'informació
Bàsica

Aragón, P., Kappler, K. E., Kaltenbrunner, A., Laniado, D. and Volkovich, Y. (2013), "Communication Dynamics in Twitter During Political Campaigns: The Case of the 2011 Spanish National Election". Policy & Internet, 5 (2), 183-206.

Castelló, Enric (ed.) (2012), La mediatización del conflicto político, Barcelona: Laertes.

Casero, Andreu (2008), La construcció mediática de las crisis políticas, Madrid: Fragua.

Casullo, María Esperanza (2019), ¿Por qué funcionan el populismo? Buenos Aires: Siglo XXI Editores.

Elizalde, Luciano H. (2009), Gestión de la comunicación pública. Empresas, grupos e instituciones en el escenario público, Barcelona: Bosch.

Enli , G. S. and Skogerbø, E. (2013), "Personalized campaigns in party-centered politics.Information", Communication & Society, 16 (5), 757-774.

Gallardo, Beatriz (2018), Tiempos de hipérbole. Inestabilidad e interferencias en el discurso político. Valencia: Tirant Humanidades.

Innerarity, Daniel (2018), Política para perplejos. Madrid: Galaxia Gutemberg.

Izurieta, Roberto (Coord.) (2009), Estrategias de comunicación política para campañas y gobiernos, México: BUAP, 2009. 

Klinger, U. and Svensson, J. (2015) "The emergence of network media logic in political communication: A theoretical approach". New Media & Society, 17 (8), 1241-1257.

Lynda Lee Kaid (eds.) (2011), Techno Politics in Presidential Campaigning. New voices, New Technologies and New Voters, New York: Routledge.

Mancera, Eva.; Pano, Ana (2013), El discurso político en twitter, Barcelona: Divulga!

Stanley, Jason (2019), Facha. Cómo funciona el fascismo y cómo ha entrado en tu vida. Madrid: Blackie Books.

Thompson, John B. (2001), El escándalo político, Barcelona: Paidós.

Vaccari, C. (2012), "From echo chamber to persuasive device? Rethinking the role of the Internet in campaigns". New Media and Society, 15 (1), 109-127.

Vergeer, M., Hermans, L. and Sams, S. (2013). "Online social networks and micro-blogging in political campaigning: The exploration of a new campaign tool and a new campaign style". Party Politics, 19 (3), 477-501.

Complementària