2008_09
Guia docent 
Facultat de Lletres
A A 
català 
 
 
Ensenyament de Llengues Estrangeres (2007)
 Assignatures
  NORMA I ÚS DE LA LLENGUA ESPANYOLA
   Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Conèixer les convencions ortotipogràfiques, les normes ortogràfiques i gramaticals, i les regles de construcció dels textos escrits en castellà, sobretot dels acadèmics i dels científics. AC3
AC5
AC6
AC9
BC2
BC3
BC6
BC7
BC8
BC9
BC12
BC15
CC1
CC6
Conèixer les principals fonts d'informació i els recursos bibliogràfics i telemàtics sobre la llengua espanyola, sobretot els de caràcter normatiu. AC7
AC8
AR1
BC2
BC4
CC2
CC6
Reconèixer els errors ortotipogràfics, ortogràfics i gramaticals, i la violació de les regles de construcció dels textos escrits en castellà, sobretot dels acadèmics i dels científics. AC3
AC5
AC6
AC9
BC2
BC4
BC5
BC6
BC7
BC8
BC9
BC15
CC6
Explicar les raons per les quals identifiquem com a errors determinats fenòmens ortotipogràfics, ortogràfics i gramaticals, i de construcció dels textos escrits en castellà, sobretot dels acadèmics i dels científics. AC3
AC5
AC6
AC8
AC9
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
BC7
BC8
BC9
BC12
BC15
CC1
CC6
Aplicar les convencions ortotipogràfiques, les normes ortogràfiques i gramaticals, i les regles de construcció dels textos escrits en castellà, sobretot dels acadèmics i científics. AC3
AC5
AC6
AC8
AC9
BC2
BC4
BC6
BC7
BC8
BC9
BC12
BC15
CC1
CC6
Saber trobar la informació necessària a les principals fonts d'informació i recursos bibliogràfics i telemàtics sobre la llengua espanyola, sobretot de caràcter normatiu. AC8
AR1
BC1
BC2
BC3
BC4
CC2
Decidir l'opció de correcció dels errors ortotipogràfics, ortogràfics i gramaticals, i de la violació de les regles de construcció dels textos escrits en castellà, sobretot acadèmics i científics, adequada a cada cas. AC5
AC9
BC2
BC4
BC5
BC6
BC7
BC8
BC9
BC12
BC15
CC1
CC6
Argumentar les propostes de correcció d'errors ortotipogràfics, ortogràfics i gramaticals, i de les violacions de les regles de construcció dels textos escrits en castellà, sobretot dels acadèmics i científics. AC3
AC5
AC6
AC9
AR4
BC2
BC4
BC5
BC6
BC7
BC8
BC9
BC15
CC1
CC6
Prendre consciència de la importància de la correcció dels textos escrits per tal d'aconseguir una comunicació eficaç en els àmbits que els són propis, així com en la definició de la imatge personal i de la corporativa en l'àmbit del treball. BC7
BC8
BC9
BC12
BC15
CC1
CC6
Valorar el rigor en el compliment de les convencions ortotipogràfiques, les normes ortogràfiques i gramaticals, i les regles de construcció dels textos escrits, com a manifestació quotidiana de la feina ben feta. AC3
AC9
BC2
BC3
BC4
BC6
BC7
BC8
BC9
BC12
BC15
CC1
CC6
Acceptar que la llengua és viva i que les normes s'adapten a l'ús, la qual cosa implica un compromís d'actualització constant dels coneixements normatius, sobretot amb les eines telemàtiques. AC3
AC8
AC9
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
BC7
BC8
BC9
BC15
CC1
CC6