2013_14
Guia docent 
Facultat de Medicina i Ciències de la Salut
A A 
català 
 
 
Grau de Nutrició Humana i Dietètica (2010)
 Assignatures
  DISSENY I GESTIÓ D'UN PROJECTE DE RECERCA
   Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Seminaris
B1
B3
B7
B19
B23
C1
C4
Durant els seminaris s'valuarà l'actitud i la participació de cada estudiant en el progrés dels projectes de recerca A i B. 30%
Presentacions / exposicions
B1
B3
B7
B19
B23
C1
C4
Les presentacions inclouen l'exposició periòdica dels avenços fets en els dos projectes (A i B) així com la exposició i defensa dels projectes finals. 40%
Altres  

L'assistència és bàsica en aquesta assignatura. No podrà ser mai inferior al 80% i les absències hauran d'estar justificades.

30%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Objectiu de l'assignatura: familiaritzar-se amb totes les etapes que configuren un projecte de recerca, a grans trets:

Identificació d'un problema o qüestió d'interès

Formulació d'una hipòtesi

Disseny d'un projecte per a posar a prova l'hipòtesi

Definició dels objectius (què farem)

Definició dels mètodes (com ho farem)

Anàlisi i discussió dels resultats

Elaboració d'un pressupost i cerca de finançament

Difusió (i capacitat de defensa) dels resultats

Es treballarà en equips de 5 persones (grups de recerca). Llevat d'una classe teòrica introductòria, l'assignatura està pensada com seminaris pràctics on, al llarg del quatrimestre, cada grup haurà de desenvolupar 2 projectes:

PROJECTE A (Projecte amb dades reals): S'identificarà una qüestió d'interès, no necessàriament mèdica, i es dissenyarà el projecte que permeti estudiar-la. Cada grup de recerca treballarà amb un tema diferent. La naturalesa del projecte haurà de permetre recollir dades reals, que seràn analitzades i interpretades per donar resposta a la qüestió inicial.

PROJECTE B (Proposta de projecte d'interès mèdic): S'identificarà una qüestió d'interès biomèdic i es dissenyarà un projecte que permeti estudiar-la. En aquest cas el que s'ha d'elaborar és una proposta prou atractiva i fonamentada com per poder sol•licitar-ne finançament. Tots els grups de recerca treballaràn sobre la mateixa qüestió mèdica (i, evidentment, faràn propostes diferents).

Dinàmica de l'assignatura:

Projectes: Cada grup de recerca podrà desenvoluparar els 2 projectes simultàniament i d'acord amb l'esquema que es presenta a l'apartat de continguts, tot i que tindrà llibertat per re-adaptar-lo segons les seves necessitats.

Seminaris: Els seminaris són de 2 hores. Hi haurà una breu introducció teòrica relacionada amb els aspectes a tractar seguida de feina en equip sobre els projectes amb el suport permanent dels 2 professors.

Exposicions orals: Periòdicament (cada dues classes, aprox) cada grup de recerca exposarà els avenços que ha fet en els seus projectes. Els membres del grup de recerca aniràn rotant per fer aquestes exposicions. L'objectiu d'aquestes exposicions és doble:

Ser capaç de transmetre informació científica amb claredat

Recollir (i acostumar-se a encaixar) crítiques i suggeriments que ajudin a millor el projecte

Idioma: Les explicacions teòriques i les exposicions per part dels grups de recerca es faràn en anglès. L'anglès serà l'idioma d'utilització preferent excepte en aquelles situacions en que signifiqui un impediment significatiu per a un intercanvi d'idees productiu. En aquest cas tothom es podrà expressar en l'idioma amb el que se senti més còmode i que sigui entès per la majoria.

Donat el paper clau de l'anglès en la ciència, intentarem que el seu ús sigui creixent al llarg de l'assignatura.

Avaluació: L'avaluació és continuada. S'avaluarà el progrés dels projectes a partir de les exposicions periòdiques i de la feina feta durant els seminaris. Hi haurà una avaluació final on es presentaràn els projectes definitius.

Sobre la nota final:

Assistència 30%

Participació activa als seminaris i exposicions periòdiques: 30%

Projecte A final: 20%

Projecte B final: 20%

Assistència: L'assistència és obligatòria i, per superar l'assignatura, no podrà ser mai inferior al 80%.

Segona convocatòria: Només es podran presentar a la segona convocatòria aquells alumnes que havent assistit almenys a un 80% de les classes i havent participat satisfactòriament en l'elaboració dels dos projectes, no superirn la presentació final d'aquests projectes. En aquest cas, la segona convocatòria consistirà en tornar-los a defensar.