2022_23
Guia docent 
Facultat d'Economia i Empresa
A A 
català 
Grau en Administració i Direcció d'Empreses (2009)
 Assignatures
  PRÀCTIQUES ACADÈMIQUES EXTERNES
   Mecanismes coordinació/seguiment
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat) i una coordinació externa (per part del centre de pràctiques).
Descripció

Els agents implicats en la coordinació i seguiment de les Pràctiques Acadèmiques Externes de la Facultat d'Economia i Empresa són:

A. La coordinació de pràctiques

La coordinació s'encarrega de:

•Organitzar els mecanismes de captació i selecció d’entitats col•laboradores

•Fixar tots els terminis dels diferents procediments vinculats a les Pràctiques Acadèmiques Externes

•Realitzar sessions informatives per als/a les estudiants prèvies a la matrícula de Pràctiques Acadèmiques Externes

•Revisar els perfils i les activitats previstes de cada oferta de pràctiques

•Assignar un tutor/a acadèmic a cada estudiant

•Sol.licitar i generar la documentació necessària per a la realització de les pràctiques

•Realitzar sessions informatives amb estudiants i tutors/es acadèmics prèvies a l'inici de les pràctiques

•Donar suport i coordinar els tutors/es acadèmics

•Mantenir contactes i reunions amb els/les responsables dels programes de pràctiques de les entitats col•laboradores

•Recollir els suggeriments de tots els agents implicats en les pràctiques, directament i a través de l'enviament d'enquestes de satisfacció

•Emplenar les actes acadèmiques amb les qualificacions comunicades pels tutors/es

•Revisar el procés PR-FEE-010 del Sistema Intern de Garantia de la Qualitat de la FEE i proposar-ne la seva modificació, si escau

•Rendir comptes davant de la Junta de Facultat

B. Tutors/es acadèmics

Els tutors/es acadèmics, professorat de la FEE, s'encarreguen de tutoritzar els estudiants assignats/des per la coordinació durant tota l'estada. El tutor/a ha de:

•Realitzar un mínim de dues reunions presencials amb l'estudiant durant la seva estada en pràctiques

•Realitzar un mínim de dues reunions presencials amb el tutor/a de l'entitat col.laboradora a la seu de l'entitat

•Comunicar a la coordinació de pràctiques qualsevol incidència que requereixi del seu coneixement, o qualsevol canvi respecte a les característiques inicials del projecte formatiu.

•Qualificar l’estudiant en funció dels criteris fixats en aquesta guia docent

•Traslladar tota la documentació derivada de la qualificació de l'estudiant a la coordinació de pràctiques

•Realitzar un informe de seguiment sobre la coordinació que s'ha realitzat amb cada una de les entitats col.laboradores

C. Tutors/es de les entitats col•laboradores

El tutor/a de l'entitat col•laboradora s'encarrega del seguiment de l'estudiant assignat/da durant tot el període d'estada de l'estudiant a la seva entitat respectant el projecte formatiu acordat. El tutor/a de l'entitat col.laboradora ha de:

•Facilitar el desenvolupament personal i professional de l’estudiant

•Reunir-se amb el tutor/a acadèmic, a la seu on l'estudiant desenvolupa les pràctiques, com a mínim en dues ocasions.

•Comunicar al tutor/a acadèmic qualsevol aspecte que es consideri rellevant en el desenvolupament de les pràctiques, especialment qualsevol canvi en el projecte formatiu acordat o desplaçaments de l'estudiant de la seu de pràctiques informada.

•Realitzar un informe final sobre l'estudiant que inclou una valoració explícita de les competències previstes. Aquest informe es comentarà en la darrera reunió amb el tutor/a acadèmic.

•Respondre una enquesta de satisfacció

D. Estudiants

L'estudiant, amb l'objectiu de fer possible el correcte seguiment i coordinació de les seves pràctiques, ha de:

•Conèixer el funcionament i calendari de les pràctiques

•Assistir a les sessions informatives

•Complir amb les obligacions derivades del procés de signatura del seu conveni

•Desenvolupar les tasques que li siguin encomanades durant la seva estada en pràctiques

•Informar puntualment el seu tutor/a acadèmic de qualsevol aspecte que consideri rellevant per al seu aprenentatge

•Informar el seu tutor/a acadèmic de qualsevol modificació respecte al previst al conveni signat (tasques, tutor/a, horari...), especialment si s'ha de desplaçar de la seva seu durant les pràctiques.

•Assistir a les reunions presencials amb el seu tutor/a acadèmic

•Realitzar un informe final de la seva estada en pràctiques

•Respondre una enquesta de satisfacció