Guia docent Escola Universitària d`Infermeria |
català |
Ciències de la Infermeria (2006) |
Assignatures |
TEORIES I MODELS INFERMERS |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2007_08 |
Assignatura | TEORIES I MODELS INFERMERS | Codi | 185121111 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2on | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
10 | Obligatòria | Primer | Únic anual |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
Mòdul I- Corrents de pensament | Anàlisis de la construcció del concepte cuidar i corrents de pensament. |
Mòdul II- Paradigma d'ntegració | Conceptes del metaparadigma d'infermería d’infermeria: de la categarització a l'integració: Salut-malaltia, autonomía,incertessa i confort autocuidatge, adaptació, ansietat,estrès, pèrdua, interacció. . |
Mòdul III- Paradigma Transformació-sociocrític | Analitzar i aplicar els conceptes a les situacions de cuidatges, basats en fenòmens d’infermeria com: tristesa, por, perdues, soledat, dolor, sofriment, mort, dignitat, qualitat de vida, poder, creació, imaginació, joia. Exploramt aquest fenóments des de el paradigma de la transformació |
Mòdul IV Elaboració de un treball de camp. | Realitzar un estudii del fenómen de tristesa -.joia en una persona, desde la perpectiva del caring.Analitzant la narrativa desde la perspectiva del caring |
Modul V- Presencia i silenci | Práctica de presencia amb consciencia intencional. Vivencia del silenci |