2022_23
Guia docent 
Escola Tècnica Superior d'Arquitectura
A A 
català 
Grau en Arquitectura (2010)
 Assignatures
  ARQUITECTURA LEGAL
   Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries ABANS DE COMENÇAR EL CURS PRESENCIALMENT CAL HAVER COMPLETAT LES ACTIVITATS QUE ES TROBARAN EN EL CAMPUS VIRTUAL MOODLE

EL PRIMER DIA L'ASSIGNATURA COMENÇARÀ PUNTUALMENT A L'HORA
La resta de dies començarà puntualment a l'hora que s'haurà pactat aquest primer dia.

Destinarem els principis del curs (el primer dia de classe i també, per estalviar temps, el Campus Virtual) a conèixer les característiques del grup.
La base amb la que arriba l'alumnat no és la mateixa segons l'experiència de cada persona, els estudis previs, i les activitats extrauniversitàries.
A partir d'aquí, es crearan els grups de treball i es plantejaran modificacions parcials al programa docent (per suplir mancances i per eliminar duplicitats)
Aquestes activitats introductòries han de permetre, també, començar la interacció entre totes i cadascuna de les persones del grup.
Sessió Magistral Es prega puntualitat.
Es preveu un màxim de dues sessions de classe magistral per explicar quin és el marc jurídic en el que ens trobem en la nostra cultura occidental amb influències romanes.
Aquestes sessions es fan mitjançant diapositives que es trobaran disponibles també en el campus virtual per a la seva consulta posterior.
Taller (arquitectura) L'ASSISTÈNCIA ÉS OBLIGATÒRIA EN EL 80% DE SESSIONS, PER RESPECTE ALS GRUPS I EQUIPS

Es preveu la creació de tres grans grups de debat i la creació de tants equips petits (de quatre persones) com correspongui pel nombre de persones matriculades.
Aquests grups de debat han d'elaborar una proposta dintre del seu àmbit d'estudi:
- resposta als conflictes en les relacions entre les persones,
- resposta a les necessitats dels usuaris dels edificis i espais,
- resposta a les necessitats pròpies del territori
Els equips de treball han de convertir-se en grup d'anàlisi de les tasques realitzades en els quatre grups de debat - i per tant han d'estar formats per una persona de cada grup.
El professor observa el debat dels grups i hi posa zitzània.
Els debats són presencials. En el cas d'alumnes expatriats, hauran d'establir els seus grups de debat via Moodle.

LES ACTIVITATS REALITZADES HAN DE REFLECTIR-SE EN FORMA D'ACTES DE RESUM EN EL CAMPUS VIRTUAL
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge L'alumnat portarà al dia un diari d'aprenentatge virtual en el que explicarà quines són les seves descobertes.
Atenció personalitzada La resolució de dubtes de manera personalitzada és possible en qualsevol moment que l'alumnat ho demani.
Existeixen també diverses eines en el campus virtual.
Es pretén que el contacte amb el professor formi part de l'assignatura i que l'alumnat pugui trobar suficient recolzament per tirar endavant la carrera.
Això, però, sense oblidar que aquesta assignatura és una de les últimes de la carrera i que, per tant, cada estudiant ha de sentir-se a punt per iniciar la seva vida professional i personal de manera autònoma o independent.