2006_07
Guia docent 
Facultat de Ciències de l`Educació i Psicologia
A A 
català 
 
 
Educació Social (1999)
 Assignatures
  SOCIOLOGIA I ANTROPOLOGIA SOCIAL
   Avaluació
  Descripció Pes
Resolució de problemes, exercicis Eventual proposta d'exercicis puntuals durant la presentació dels diferents temes.
Orientativa
Estudis previs Eventual proposa d'exercicis puntuals durant la presentació d'algun document audiovisual o posteriorment a una pel·licula per comentar.

Orientativa
Resolució de problemes, exercicis Eventual proposta de problemes puntuals a resoldre durant la presentació dels diferents temes, o a propòsit d'alguna lectura.

Orientativa
Seminaris Les pràctiques de l'assignatura s'adrecen a l'aprenentatge de dues tècniques qualitatives d'investigació social: l'observació d'una banda, i les entrevistes d'orientació biogràfica d'una altra. Els estudiants hauran de realitzar individualment una pràctica de camp i un treball escrit sobre cadascuna, segons les orientacions donades a les sessions presencials i ajustant-se al calendari de lliurament previst. La nota mitjana de les dues pràctiques: 30% de la qualificació final.
Debats Eventual proposta de debat col·lectiu i guia pel professor a partir d'algun tema concret, de una pel·licula, d'alguna notícia recent, etc. Orientativa
Treballs L'alumne haurà de realitzar la ressenya d'un d'aquests dos llibres:
-Mallart, Lluís (1992) Sóc fill dels Evuzok. Barcelona: La Campana.
-Barley, Nigel (1989) El antropólogo inocente. Barcelona: Anagrama.

Valor: 20% de la nota final.
Proves de Desenvolupament Eventuals proves de desenvolupament en funció de la valoració general del procés d'ensenyança-aprenentatge.
Orientativa
Proves pràctiques Eventuals proves pràctiques en funció de la valoració general del procés d'ensenyança-aprenentatge.
Orientativa
Altres

La part qualitativament més important de l'avaluació de l'assignatura es basarà en la realització d'un examen, on l'estudiant caldrà que demostri l'aprenentatge i la comprensió dels continguts impartits.


Valor: 50% de la nota final.
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Els criteris d'avaluació, tal com han estat fixats amb antelació, poden variar d'un curs per l'altre en funció dels resultats i de la valoració general del procés d'ensenyança-aprenentatge. Així, per exemple, una possibilitat alternativa és la realització sense variacions de les dues practiques i els dos treballs corresponents (amb un valor de 40%) i d'un treball més complet sobre una de les monografies esmentades o una altra (amb un valor de 60%), que inclogui no només la síntesi i valoració del contingut sino també una aportació teòrica per part de l'alumne a partir de les lectures recomanades (bàsiques de cada bloc temàtic) i complementàries (dossier de lectures).