Educació Social (1999) |
Assignatures |
SOCIOLOGIA I ANTROPOLOGIA SOCIAL |
Avaluació |
DADES IDENTIFICATIVES | 2006_07 |
Assignatura | SOCIOLOGIA I ANTROPOLOGIA SOCIAL | Codi | 11081001 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1er | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
4.5 | 3 | 1.5 | Troncal | Primer | Segon |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Descripció | Pes | ||
Resolució de problemes, exercicis | Eventual proposta d'exercicis puntuals durant la presentació dels diferents temes. | Orientativa |
|
Estudis previs | Eventual proposa d'exercicis puntuals durant la presentació d'algun document audiovisual o posteriorment a una pel·licula per comentar. | Orientativa |
|
Resolució de problemes, exercicis | Eventual proposta de problemes puntuals a resoldre durant la presentació dels diferents temes, o a propòsit d'alguna lectura. | Orientativa |
|
Seminaris | Les pràctiques de l'assignatura s'adrecen a l'aprenentatge de dues tècniques qualitatives d'investigació social: l'observació d'una banda, i les entrevistes d'orientació biogràfica d'una altra. Els estudiants hauran de realitzar individualment una pràctica de camp i un treball escrit sobre cadascuna, segons les orientacions donades a les sessions presencials i ajustant-se al calendari de lliurament previst. | La nota mitjana de les dues pràctiques: 30% de la qualificació final. | |
Debats | Eventual proposta de debat col·lectiu i guia pel professor a partir d'algun tema concret, de una pel·licula, d'alguna notícia recent, etc. | Orientativa | |
Treballs | L'alumne haurà de realitzar la ressenya d'un d'aquests dos llibres: -Mallart, Lluís (1992) Sóc fill dels Evuzok. Barcelona: La Campana. -Barley, Nigel (1989) El antropólogo inocente. Barcelona: Anagrama. |
Valor: 20% de la nota final. |
|
Proves de Desenvolupament | Eventuals proves de desenvolupament en funció de la valoració general del procés d'ensenyança-aprenentatge. | Orientativa |
|
Proves pràctiques | Eventuals proves pràctiques en funció de la valoració general del procés d'ensenyança-aprenentatge. | Orientativa |
|
Altres | La part qualitativament més important de l'avaluació de l'assignatura es basarà en la realització d'un examen, on l'estudiant caldrà que demostri l'aprenentatge i la comprensió dels continguts impartits. |
Valor: 50% de la nota final. |
|
Altres comentaris i segona convocatòria | |||
Els criteris d'avaluació, tal com han estat fixats amb antelació, poden variar d'un curs per l'altre en funció dels resultats i de la valoració general del procés d'ensenyança-aprenentatge. Així, per exemple, una possibilitat alternativa és la realització sense variacions de les dues practiques i els dos treballs corresponents (amb un valor de 40%) i d'un treball més complet sobre una de les monografies esmentades o una altra (amb un valor de 60%), que inclogui no només la síntesi i valoració del contingut sino també una aportació teòrica per part de l'alumne a partir de les lectures recomanades (bàsiques de cada bloc temàtic) i complementàries (dossier de lectures). |