2007_08
Guia docent 
Facultat de Ciències de l`Educació i Psicologia
A A 
català 
 
 
Pedagogia (2002)
 Assignatures
  INNOVACIÓ I GESTIÓ DEL CANVI EN LES INSTITUCIONS EDUCATIVES
DADES IDENTIFICATIVES 2007_08
Assignatura INNOVACIÓ I GESTIÓ DEL CANVI EN LES INSTITUCIONS EDUCATIVES Codi 11152230
Ensenyament
Pedagogia (2002)
Cicle
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
4.5 3 1.5 Optativa Segon
Modalitat i llengua d'impartició Veure grups activitat
Prerequisits
Departament Pedagogia
Coordinador/a
JIMÉNEZ GONZÁLEZ, JOSÉ MIGUEL
Adreça electrònica anamaria.perez@urv.cat
josemiguel.jimenez@urv.cat
Professors/es
PÉREZ DÍAZ, ANA MARÍA
JIMÉNEZ GONZÁLEZ, JOSÉ MIGUEL
Web http://www.ice.urv.es/docencia/innovacio
Descripció general i informació rellevant Els fenòmens de canvi tenen la seva raó de ser en el fet de que, tant individu com societat, no són éssers rígids i invariables. La seva realitat es configura a través del devenir. Actualment, vivim en un moment històric en el que s’estan produint ràpids canvis en el panorama cultural, social i científic. La realitat educativa, en el seu més ampli espectre, mai ha de quedar apartada de les diferents dinàmiques que imposem els canvis que s’estableixen en els àmbits culturals, tecnològics o socials. Aïllar-se d’això significarà no realitzar les actuacions educatives acord amb les canviants exigències socials, no sabent respondre a les seves pretensions i a les generades individualment. Degut al que s’ha dit abans, la perspectiva de l’assignatura vol anar més enllà de la que correspon a l’estructura escolar i queda oberta, d’aquesta forma, a les necessitats i interessos socials, culturals i professionals de tot tipus, el que el dóna un caràcter obert tant com a camp de coneixement com per objecte d’estudi. Innovar, canviar, millorar les realitat educativa, de les seves institucions, dels professionals de l’educació, l’ensenyament, el currículum són preocupacions que es presenten amb força. Però produir aquests canvis son fets complexos, sense fronteres definides, oberts a totes les interpretacions i d’accions múltiples.