2018_19
Guia docent 
Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia
A A 
català 
 
 
Grau d'Educació Infantil (2009)
 Assignatures
  ENSENYAMENT I APRENENTATGE DE LES CIÈNCIES EXPERIMENTALS, CIÈNCIES SOCIALS I LES MATEMÀTIQUES I
   Fonts d'informació
Bàsica , , ,
Maria Bras-Amorós, Toni Giménez, Els números canten, Boileau, 2017
Maria Antònia Canals, Diversos títols, Dossiers Rosa Sensat, 2009
Maria Antònia Canals, Viure les matemàtiques de 3 a6 anys, Associació de Mestres Rosa Sensat, 2000
Àngel Alsina, Com desenvolupar el pensament matemàtic de 0 a 6 anys, Eumo, 2004
Chamorro, M. C., Belmonte, J.M., Ruiz, M. L., Vecino, F., Didàctica de las matemáticas para infantil., Pearson Prentice Hall. Madrid, 2005
Boule F., Manipular, organizar i representar, Ed Narcea. Madrid., 1985
Jordi Vallès, Didàctica de la matemàtica al Cicle Inicial, Dossiers Rosa Sensat, 1992
Pere Campoy, Carme Julià, Matemáticas para investigar en el aula de educación infantil, XVI JAEM Palma 2013: Jornadas sobre el Aprendizaje y la Enseñanza de las Matemáticas., 2013
M. Bras-Amorós, T. Giménez, Acompanyament de les fases d'elaboració de la seqüència numèrica amb cançons, In-fàn-ci-a, Associació de Mestres Rosa Sensat, 2015
National Council of teacher of Mathematics, Principles and Standards for School mathematics, , 2004
C. Alsina i d'altres, Ensenyar matemàtiques, Graó, 1995

Complementària
BIBLIOGRAFIA COMPLEMENTÀRIA

- Alsina, C. (2000) Estimar les matemàtiques.  Ed. Columna. Barcelona.

- Baroody A.J. (1988) El pensamiento matemático de los niños. Ed Aprendizaje Visor

- Bassedas E i d’altres (1998) Aprendre i ensenyar a l’educació infantil. Ed. Graó. Barcelona.

- Biniés, P.(2008) Converses matemàtiques amb M. Antònia Canals. Ed. Graó. Barcelona.

- Bonals, J. (1997) Avaluar l’aprenentatge de 3 a7 anys.  Ed. CIMS. Barcelona.

- Canals M.A. (1989), Per una didàctica de la matemàtica a l'Escola. Parvulari. Ed Eumo. Vic.

- Canals M. A. (2009), Documents de treball de mariaantoniacanals. Ed. Federació espanyola de professorat de matemàtiques. Revista Suma. València.

- Dienes Z.P. (1979), Los primeros pasos en matemática. Vol. 1, 2 i 3. Ed Teide

- Dickson, Brown, Gibson. (1991) El aprendizaje de las matemáticas.Labor. Barcelona.

- Equip de l'Escola Bressol Nenes i Nens (1996) La lògica matemàtica a l'escola bressol. Col.lecció Temes d'Infància, núm

26. A.M. Rosa Sensat, 53 p. Barcelona.

- Fernández Bravo, J.A. (2006) Didáctica de la matemática en Educación Infantil, Grupo Mayéutica. Madrid.

- Fernández, Quer, Securum (1995) Racó a Racó.  Dossiers Rosa Sensat. Barcelona.

- Gallego C (2000),  Repensar l’aprenentatge de les matemàtiques. Ed Govern de les Illes Balears.

- Grup Xucurruc (2001) La matemàtica en la vida de les classes d’educació infantil. Ed. Ajuntament de Reus.

- Kamii C (1995), El Número en la educación Preescolar. Ed. Aprendizaje Visor.

- Lahora, C. (2000) Actividades matemáticas con niñas y niños de 0 a6 años. Ed. Narcea. Madrid.

- Malaguzzi, L. (2005), Sabata i metre. Els infants i la mida. A. M. Rosa Sensat.

- Martí, E. I d’altres (        ) La resolución de problemas en matemáticas. Ed. Graó. Barcelona.

- Parra, C  (1994) Didàctica de la matemática. Aportes y reflexiones. Buenos Aires. Paidós educador

- Planas, Núria, Àngel Alsina (2009), Educación matemàtica y buenas pràcticas. Col. Biblioteca de Aula. Ed. Graó

- Segarra, L. (2002) Problemes graduats del tractament del càlcul global. Educació Infantil i Primària. El Quinzet.