2011_12
Guia docent 
Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia
A A 
català 
 
Grau d'Educació Infantil (Campus Terres de l'Ebre) (2009)
 Assignatures
  ORGANITZACIÓ DE L'ESPAI ESCOLAR, MATERIALS I HABILITATS DOCENTS
   Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Sessió Magistral
A3
A9
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura per part del professor/a amb la utilització de suport material, especialment les TIC. Es facilita la participació de l'alumnat.
Participació, assistència i aprofitament de les classes: 4% de la nota FINAL
Seminaris
B1
B3
B4
B5
B6
C4
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària Plantejament de situacions pràctiques sobre el contingut de la matèria. Els alumnes, en grups reduïts, les estudiaran i proposaran la solució argumentada per resoldre-les. A continuació es farà una posada en comú i es trauran conclusions.
Presentacions / exposicions Exposició oral per part dels alumnes d'un tema concret o d'un treball davant dels companys de classe utilitzant suport TIC, prèvia presentació escrita i amb l'assessorament del professor/a.
Treballs Activitats extenses que l'alumne ha de presentar al professor.
TOTAL d'activitats realitzades en aquest apartat: 10% de la nota FINAL.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
B1
B2
B3
B6
C2
C3
Resolució de problemes, exercicis Anàlisi i solució d'exercicis relacionats amb la temàtica de la matèria.
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través de les TIC.
Conjunt d’ activitats que promouen un espai de reflexió i d’exercici del pensament crític on es posen en relació i es contrasten els coneixements teòrics i l’aprenentatge pràctic. Permet situar tot un bagatge de coneixements, tècniques, i experiències adquirides en la formació de l’estudiant. En aquest espai tenen cabuda els aspectes personals i les respostes vivencials o sentiments que en la metodologia de la supervisió poden trobar orientació i suport.
TOTAL d'activitats realitzades en aquest apartat: 5% de la nota FINAL.
Debats
B3
B5
B6
C3
C4
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària Plantejament de situacions pràctiques sobre el contingut de la matèria. Els alumnes, en grups reduïts, les estudiaran i proposaran la solució argumentada per resoldre-les. A continuació es farà una posada en comú i es trauran conclusions.
Activitat on dos o més grups defensen unes postures contràries sobre un tema determinat.
TOTAL d'activitats realitzades en aquest apartat: 5% de la nota FINAL.
Proves mixtes
A3
A9
C4
Diferents tipus d'activitats d'avaluació: preguntes objectives, de desenvolupament, tipus test, etc. TOTAL de proves mixtes: 40% de la nota FINAL.
Proves de desenvolupament
A3
A9
C2
C3
C4
Elaboració d'un projecte de treball. TOTAL de proves desenvolupament: 30% de la nota FINAL.
Altres  

Es valorarà especialments les competències personals, socials i professionals de l'alumnat.

TOTAL de la nota d'ACTITUD: 6% de la nota FINAL.
 
Altres comentaris i segona convocatòria

AVALUACIÓ DE LA MATÈRIA

  • Cal tenir en compte que en aquesta matèria es valorarà: l'assistència, la participació, les aportacions constructives, el respecte vers els altres, la capacitat de treball en equip, la ressolució de conflictes de manera positiva, l'aportació de diferents iniciatives, l'actitud general, etc.
  • La valoració de les activitats de ressolució de problemes, debats i seminaris compta un 20% de la nota GLOBAL de la matèria.

IMPORTANT:

  • És necessari obtenir com a mínim un 4 en cadascuna de les activitats d'avaluació especificades en la pauta general de la matèria, per superar-la.
  • En el moment oportú, el professorat orientarà a l'alumnat que ho necessiti, sobre el mode de recuperar les parts pendents de la matèria
  • Totes les activitats presentades, s'hauran d'ajustar als criteris de "Presentació dels treballs" penjat al moodle.
  • En cap cas s'acceptarà la presentació d'activitats, treballs escrits, proves, exàmens amb errades ortogràfiques.