2018_19
Guia docent 
Facultat d'Infermeria
A A 
català 
 
Grau d'Infermeria (Seu Baix Penedès) (2016)
 Assignatures
  CURES PAL·LIATIVES
   Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació de l'assignatura, explicació de la dinàmica i compromís am l'assignatura: metodologia, objectius, continguts i avaluació.
Sessió Magistral Classes teòriques però on es buscarà la participació i el debat.
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes Activitat de treball col·laboratiu on es treballen diferents situacions que fomenten l'autoaprenetatge.
El cassos treballats podem servir con referència en els debats.
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària En els supòsits pràctics o estudi de casos es poden utilitzar diferents metodologies que exigeix un treball de col·laboració. Alguns exemples d'activitats que es poden portar a terme són:

- Realització d'activitats a l'aula per familiaritzar-se amb les situacions que es poden donar al treballar amb malalts pal·liatius i terminals.

- Debats en grups sobre temes proposats a l'aula i seleccionats pels mateixos alumnes amb el suport de les professores. Amb la realització previ d'un treball d'aprofundiment sobre el tema que l'alumne ha de presentar i defensar en el debat
Cada tema es debatera per dos grups o més grups, de manera que cadascun defensi postures diferents o contraries. D'aquesta manera es pretén afavorir la reflexió i capacitat de comprensió envers als altres.

- Visualització i Cinefòrum de pel·lícules projectades a l'aula i treball posterior de reflexió i relació amb el temari.
Atenció personalitzada Assessorament i acompanyament a l'estudiant en les diferents activitats que requereixi. L'alumne podrà realitzar tutories individuals i grupals amb els professors de l'assignatura demanant la tutoria directament al professors. També es podrà realitzar tutories i seguiment de l'alumne a travès de diferents eines telemàtiques: correu electrònic, Face Time, Skype, etc