Guia docent Escola Tècnica Superior d`Enginyeria Química |
català |
Enginyeria Química (1993) |
Assignatures |
FENÒMENS DE TRANSPORT |
Objectius d'aprenentatge |
DADES IDENTIFICATIVES | 2006_07 |
Assignatura | FENÒMENS DE TRANSPORT | Codi | 20011017 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1er | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
6 | 3 | 3 | Troncal | Primer | Segon |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Objectius | Competències | ||
Identificar les forces termodinàmiques responsables de la transferència de calor i matèria i el seu origen microscòpic. | |||
Definir convenientment el volum de control per a processos típics i establir el balanç macroscopic d’energia i de matèria. | |||
Reconèixer les diferents formes de transferència de calor i els casos en els quals cadascuna d’elles és rellevant. | |||
Establir els balanços microscòpics de calor i matèria (en forma integral i en forma diferencial). | |||
Resoldre problemes de conducció de calor en estat estacionari per diferents condicions de contorn usuals en geometries senzilles. | |||
Identificar les condicions sota les quals és factible fer l’aproximació de resistència interna nul.la en l’anàlisi del transitori en un problema de transferència de calor entre un sistema i el medi. | |||
Identificar els paràmetres adimensionals rellevants per a problemes de transferència de calor i matèria. | |||
Avaluar coeficients de transferència de calor a partir de correl.lacions. | |||
Analitzar i resoldre convenientment el disseny d’un bescanviador de calor de tubs concèntrics. | |||
Enunciar les diferències entre les diferents mesures de la composició d’una mescla, així com identificar les diferents velocitats advectives mitjanes. | |||
Resoldre problemes de difusió de matèria en estat estacionari per diferents condicions de contorn usuals en geometries senzilles. | |||
Aplicar els coneixements de FT en el si d’un avantprojecte relacionat amb l’Enginyeria Química, treballar en equip i desenvolupar les habilitats socials que en són pròpies. | C1 C4 C5 |