2014_15
Guia docent 
Facultat de Lletres
A A 
català 
Grau de Publicitat i Relacions Públiques (2009)
 Assignatures
  CREATIVITAT PUBLICITÀRIA
   Continguts
Tema Subtema
Creativitat i tipus de pensament Definició semàntica de creativitat. Diferències entre creativitat i creació.
Les idees. El pensament lateral.
La busca de la gran idea El procés creatiu.
James Webb Young i la seva tècnica per produir idees.
Models de procés creatiu: Brainstorming, sinèctica, MAC-Kina o matriu analògica, l’anàlisi morfològic.
Bloquejos perceptius i bloquejos emocionals
Del briefing a l’estratègia El briefing com a punt de partida. L’estratègia publicitària.
Posicionament. Reason why. USP, UBP i ESP. Copy strategy. Star strategy.
Donar forma a la idea Fonaments de la redacció publicitària (copy, titular, slogan, layout...).
Figures retòriques.
Els camins creatius de Lluís Bassat
El Kickstart de Pricken
Cridar l’atenció i fixar a la memòria.
Fer la idea una realitat Creació de campanyes de publicitat en diversos mitjans (TV/cine, premsa, ràdio, internet, exterior)