2017_18
Guia docent 
Facultat de Lletres
A A 
català 
Grau de Publicitat i Relacions Públiques (2009)
 Assignatures
  CREATIVITAT PUBLICITÀRIA
   Continguts
Tema Subtema
Creativitat i tipus de pensament Definició de creativitat.
Diferències entre creativitat i creació.
Les idees.
El pensament lateral i el pensament vertical.
Les tècniques del pensament lateral d'Edward de Bono.
La busca de la gran idea El procés creatiu: models clàssics i models cognitius
James Webb Young i la seva tècnica per produir idees.
Consells per tenir bones idees.
Tècniques associatives de creació en grup: brainstorming, tècnica 365, check-list, 6 barrets per pensar.
Del briefing a l’estratègia El briefing com a punt de partida.
La creativitat a partir de l'estudi del producte.
La creativitat a partir de l'estudi del target: humanització del target, la seva cultura, mapa de l'empatia i mapa visual, insights.
Strategic thinking.
L’estratègia publicitària i actors rellevants:
Posicionament. Reason why. USP i ESP. Copy strategy. Star strategy.
Limitadors de l'estratègia: llei de la publicitat, bloquejos emocionals.
Donar forma a la idea Fonaments de la redacció publicitària.
Fonaments del disseny gràfic.
Figures retòriques.
Música i publicitat.
Storytelling.
Fer la idea una realitat Creació de campanyes de publicitat en diversos mitjans (TV/cine, premsa gràfica, ràdio, internet, exterior).
Gamificació.
Publicitat i apps.
Branded content.
Creativitat a temps real.