2014_15
Educational guide 
Faculty of Arts
A A 
english 
Graduate in English Studies
 Subjects
  LITERATURE
   Contents
Topic Sub-topic
TEMARI PRIMER QUADRIMESTRE
1. NOCIONS DE TEORIA LITERÀRIA
1.1. Què són la Teoria Literària i la literatura comparada?
1.2. Què entenem per literatura.
1.3. De l'escriptura a la lectura: El paper de la lectura en la "construcció" del text

2 EL DISCURS LITERARI 2.1 Introducció general als gèneres literaris

3. ELS GÈNERES NARRATIUS A EUROPA
3.1. La novel•la com a gènere
3.2. La perspectiva narrativa.
3.3. Concepte d'intertextualitat.

4. ELS GÈNERES POÈTICS
4.1. Concepte i correlat objectiu.
4.2. El llenguatge poètic
4.3. El ritme.

5. ELS GÈNERES DRAMÀTICS
5.1. El teatre i el text.
5.2. La representació.

6. Corrents teòrics i metodologies crítiques per a l'estudi de la literatura


De Plató i Aristòtil a la Semiòtica i els corrents del postestructuralisme.


La interpretació del text. Diversos tipus de lectures possibles en la contemporaneïtat


L'enunciació i la partició dels gèneres
De "La Poètica" d'Aristòtil al concepte modern del gènere


Un gènere de gèneres. Punt de vista i focalització


Raons de la mètrica. Lectura i comentari de fragments de textos .

El conflicte. La situació d'enunciació en el teatre. Experiències actuals, fronteres del gènere



Descripció breu
SEMESTER TWO: BRITISH LITERATURE FROM ROMANTICISM TO THE END OF THE VICTORIAN AGE. SEMESTER TWO PROGRAMME: Liz Russell.
Introduction to Romanticism.





Romanticism challenged the Enlightenment ideals of reason, order and balance and privileged the imagination, freedom of spirit and subjective experience.
Poetry in the age of revolution: the French Revolution and the Industrial Revolution.
The self, creativity, imagination and art: "The Great I AM".


Poetry for the People. A language for the People. *All good poetry is the spontaneous overflow of powerful feelings" (Wordsworth)
*Back to nature. Wordsworth, Coleridge & The Lyrical Ballads.
The sublime, the Gothic and the supernatural. *Burke on Beauty and the Sublime. (Extract)
*Symbolism of the Gothic. (Extracts)
*Keats "La Belle Dame Sans Merci".
*Mary Shelley: "Frankenstein" (Extract)

Literature and Science: the limits of knowledge.
Robert Louis Stevenson, "The Strange Case of Dr. Jekyll and Mr Hyde".
Aestheticism, Degeneration. Oscar Wilde, The Picture of Dorian Gray.