Educational guide Faculty of Arts |
english |
Graduate in English Studies |
Subjects |
LITERATURE |
Contents |
IDENTIFYING DATA | 2014_15 |
Subject | LITERATURE | Code | 12274001 | |||||
Study programme |
|
Cycle | 1st | |||||
Descriptors | Credits | Type | Year | Period | ||||
12 | Basic Course | First | AN |
Competences | Learning outcomes | Contents |
Planning | Methodologies | Personalized attention |
Assessment | Sources of information | Recommendations |
Topic | Sub-topic |
TEMARI PRIMER QUADRIMESTRE 1. NOCIONS DE TEORIA LITERÀRIA 1.1. Què són la Teoria Literària i la literatura comparada? 1.2. Què entenem per literatura. 1.3. De l'escriptura a la lectura: El paper de la lectura en la "construcció" del text 2 EL DISCURS LITERARI 2.1 Introducció general als gèneres literaris 3. ELS GÈNERES NARRATIUS A EUROPA 3.1. La novel•la com a gènere 3.2. La perspectiva narrativa. 3.3. Concepte d'intertextualitat. 4. ELS GÈNERES POÈTICS 4.1. Concepte i correlat objectiu. 4.2. El llenguatge poètic 4.3. El ritme. 5. ELS GÈNERES DRAMÀTICS 5.1. El teatre i el text. 5.2. La representació. 6. Corrents teòrics i metodologies crítiques per a l'estudi de la literatura |
De Plató i Aristòtil a la Semiòtica i els corrents del postestructuralisme. La interpretació del text. Diversos tipus de lectures possibles en la contemporaneïtat L'enunciació i la partició dels gèneres De "La Poètica" d'Aristòtil al concepte modern del gènere Un gènere de gèneres. Punt de vista i focalització Raons de la mètrica. Lectura i comentari de fragments de textos . El conflicte. La situació d'enunciació en el teatre. Experiències actuals, fronteres del gènere Descripció breu |
SEMESTER TWO: BRITISH LITERATURE FROM ROMANTICISM TO THE END OF THE VICTORIAN AGE. | SEMESTER TWO PROGRAMME: Liz Russell. |
Introduction to Romanticism. |
Romanticism challenged the Enlightenment ideals of reason, order and balance and privileged the imagination, freedom of spirit and subjective experience. Poetry in the age of revolution: the French Revolution and the Industrial Revolution. The self, creativity, imagination and art: "The Great I AM". |
Poetry for the People. A language for the People. | *All good poetry is the spontaneous overflow of powerful feelings" (Wordsworth) *Back to nature. Wordsworth, Coleridge & The Lyrical Ballads. |
The sublime, the Gothic and the supernatural. | *Burke on Beauty and the Sublime. (Extract) *Symbolism of the Gothic. (Extracts) *Keats "La Belle Dame Sans Merci". *Mary Shelley: "Frankenstein" (Extract) |
Literature and Science: the limits of knowledge. |
Robert Louis Stevenson, "The Strange Case of Dr. Jekyll and Mr Hyde". |
Aestheticism, Degeneration. | Oscar Wilde, The Picture of Dorian Gray. |