2009_10
Guia docent 
Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia
A A 
català 
 
 
Grau d'Educació Social (2009)
 Assignatures
  PROCESSOS I CONTEXTOS EDUCATIUS
   Fonts d'informació
Bàsica

BOLÍVAR, A., DOMINGO, J., FERNÁNDEZ, M. (2001). La investigación biográfico-narrativa en educación. Madrid: La muralla.

CARREÑO, M. (2000). Teorías e instituciones contemporáneas de educación. Madrid: Síntesis.

COHEN, L., MANION, L. (2002). Métodos de investigación educativa. Madrid: La Muralla.

COOK, T.T., REICHARDT, CH.S. (2000). Métodos cualitativos y cuantitativos en investigación evaluativa. Madrid: Morata.4ª edic.

CORTS, M. Isabel y otros (1996). Historia de la educación. Sevilla: GIPES.

COSSÍO, Manuel Bartolomé (2007). El maestro, la escuela y el material de enseñanza y otros escritos, edición y estudio introductorio de Eugenio Otero Urtaza. Madrid: Biblioteca Nueva : Ministerio deEducación

DECRET 142/2007, de 26 de juny, pel qual s’estableix l’ordenació dels ensenyaments de l’educació primària. DOGC núm.4915 – 29/06/2007.

DECRET 181/2008, de 9 de setembre, pel qual s’estableix l’ordenació dels ensenyaments del segon cicle de l’educació infantil.DOGC núm. 5216 – 16/09/2008.

DECRET 282/2006, de 4 de juliol, pel qual es regulen el primer cicle de l’educació infantil i els requisits dels centres.DOGC núm. 4670 – 06/07/2006.

Del currículum a les programacions. Una oportunitat per a la reflexió pedagògica a l’educació bàsica. Departament d’Educació. Generalitat de Catalunya.

Desplegament del currículum a l’educació primària. Departament d’Educació. Generalitat de Catalunya.

Desplegament del currículum i la programació al segon cicle de l’educació infantil. Departament d’Educació. Generalitat de Catalunya. Juny de 2009.

LEONÉ, S., MENDIOLA, F. (Coords.) (2007) Voces e imágenes en la historia. Fuentes orales y visuales: la invetigación histórica y renovación pedagógica. Universidad Pública de Navarra.

LEY ORGÁNICA DE EDUCACIÓN 2/2006, de 3 demayo. BOE núm. 106 04-05-2006.

MOLINA, L. (1997). Participar en contextos de aprendizaje y desarrollo. Bases psicopedagógicas para proyectar y compartir situaciones educativas. Barcelona: Paidós.

PERRENOUD, P. (2006). Diez nuevas competencias para enseñar. Barcelona: Graó.

REDONDO, Emilio y otros (2001). Introducción a la Historia de la Educación. Barcelona: Ariel.

ROGOFF, B. (1993). Aprendices de pensamiento. El desarrollo cognitivo en el contexto social. Barcelona: Paidós.

SÁNCHEZ HUETE, J.C. (Coord.) (2008). Compendio de Didàctica General. Madrid: Editorial CCS.

TIZIO, H. (2005). Reinventar el vínculo educativo: aportaciones de la Pedagogía Social y del Psicoanálisis. Barcelona: Gedisa.

Complementària

ARÀNEGA, S. (2008). La Programació en el nou currículum : les competències bàsiques a l'educació primària. Barcelona: Rosa Sensat.

BELTRAN, M. y otros (2006). La secuencia formativa: fases de desarrollo y de síntesis. Barcelona: Graó.

BIXIO, Cecilia (2007). Cómo planificar y evaluar en el aula : propuestas yejemplos. Alcalá de Guadaíra: MAD.

BOGGINE, R., SÁNCHEZ, M.A. (2007). Aprendizaje y nuevas perspectivas didácticas en el aula. Alcalà de Guadaira: MAD.

CANO, Elena (2005). Com millorar les competències dels docents. Barcelona: Graó.

DE LA TORRE, S., OLIVER, C., SEVILLA, L. (2008). Estrategias didácticas en el aula: buscando la calidad y la innovación. Madrid: UNED.

ESCOLANO, A. (2002). La educación en la España contemporánea: Políticas educativas, escolarización y culturas pedagógicas. Madrid: Bibliioteca Nueva.

FERNÁNDEZ, M. (1993). La profesión docente y la comunidad escolar: crónica de un desencuentro. Madrid: Morata.

GIL DE GÓMEZ, J. (2003). Legislación educativa para la diversidad. Madrid: Sanz y Torres.

IZQUIERDO, Ciriaco (2006). El Profesor y su mundo : guía para maestros y profesionales de la educación. Alcalá de Guadaira: MAD.

LOZANO, Armando (2005). Estilos de aprendizaje y enseñanza. Sevilla: MAD.

MARCELO, Carlos (2009) (Coord.). El Profesorado principiante : inserción a la docencia.Barcelona: Octaedro.

NAVARRO, R. (2007). Didáctica para el desarollo de competencias. Madrid: Dykinson.

PADILLA, M.T. (2001). Técnicas e instrumentos para el diagnóstico y la evaluación educativa. Madrid: CCS.

PERRENOUD, P. (2004). Desarrollar la práctica reflexiva en el oficio de enseñar. Barcelona: Graó.

RUIZ, R. (2008). Plans múltiples i personalitzats per l’aula inclusiva. Vic: Eumo.

SÁNCHEZ, J. (2007). Conviure en la paraula: l’aula com a espai comunitari. Barcelona: Graó.

TARDIF, M. (2004). Los saberes del docente y su desarrollo profesional. Madrid: Narcea.

VAELLO, Juan (2009). El professor emocionalment competent: un pont sobre "aules" turbulentes. Barcelona : Graó.

VAELLO, Juan (2008). Cómo dar clase a los que no quieren. Madrid: Santillana.

VARELA, Julia (2007). Las reformas educativas a debate (1982-2006). Madrid: Morata.

WOODS, P. (1987). La escuela por dentro. La etnografía   en la investigación educativa. Barcelona: Paidós.