Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Grau d'Educació Social (2009) |
Assignatures |
MEDIACIÓ SOCIAL I CULTURAL |
Avaluació |
DADES IDENTIFICATIVES | 2016_17 |
Assignatura | MEDIACIÓ SOCIAL I CULTURAL | Codi | 11224108 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
12 | Obligatòria | Tercer | AN |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Metodologies | Competències | Descripció | Pes | ||||
Presentacions / exposicions |
|
EXPOSICIÓ DEL TREBALL TEMÀTIC, a l'aula. INCLOU: recerca i aportació de fonts documentals, anàlisi, reflexió i desenvolupament pràctic, amb recursos pedagògics i didàctics, ús de les TIC, la llengua estrangera, ... sobre un tema del programa. |
15% | ||||
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
Activitats complementàries de la presentació a l'aula: 1. ACTIVITAT DIDÀCTICA I PARTICIPATIVA COMPLEMENTARIA DE LA PRESENTACIÓ TEMÀTICA a l'aula, per a la reflexió fonamentada sobre el tema exposat. 2. QÜESTIONARI - TEST. Presentació i resolució en grups, d'un qüestionari - test sobre el tema exposat. |
10% |
||||
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
|
Articles d'aprofundiment, amb fonamentació conceptual, sobre els temes de les Jornades, conferències o altres esdeveniments en els que es participi o es presentin a l'aula. | 10% | ||||
Treballs |
|
TREBALL DE RECERCA I ANÀLISI TEÒRIC (en grup): vinculat a un dels temes, amb aportació de conceptualització i metodologia pràctica de la mediació, exposats i treballats a les classes i ampliat amb les fonts de la matèria, bibliografia i les aportacions dels conferenciants, les jornades que es proposi en el curs i els treballs dels altres Grups de Treball de l'alumnat. | 20% | ||||
Atenció personalitzada |
|
Tutoria des treballs, seguiment i retroalimentació de les tasques individual o dels grups, revisió presencial i/o telemàtica, ... |
5% | ||||
Proves de desenvolupament |
|
PROVA DE DESENVOLUPAMENT TEÒRIC - PRÀCTIC D'UN TEMA. L'alumnat a través d'una prova de resposta extensa, justificada amb fonamentació teòrica i documental, ha de desenvolupar, relacionar, organitzar i presentar els coneixements assolits sobre la matèria. | 25% | ||||
Proves objectives de tipus test |
|
AVALUACIÓ INDIVIDUAL (QÜESTIONARI) coneixements teòrics i normativa de mediació. |
5% | ||||
Altres | PARTICIPACIÓ INDIVIDUAL O EN GRUP. 1) Assistència activa a les classes, les conferències i jornades a l'aula o externes. 2) Col·laboració en les activitats i sessions de participació per a la millora del procés educatiu de la matèria. 3) Dossier - portfolio, d'alumnat en pla alternatiu o per a la recuperació de l'assistència a les classes sobre els temes treballats, que es publiquen al moodle. (avaluació correlativa a la corresponent que es recupera) |
10% |
Altres comentaris i segona convocatòria | |||
L'assistència és obligatòria. Es preveu una via d'avaluació alternativa a l'alumnat que justifiqui no poder assistir total o parcialment a les classes. En aquest cas, cal comunicar-ho al professor durant el primer mes de desenvolupament de la matèria. Cal tenir aprovat amb una nota del 50% de l'avaluació corresponent a cadascuna de totes les parts avaluables. D'acord amb la normativa vigent el professor podrà establir aquelles mesures que consideri adients pel bon desenvolupament de les activitats d'avaluació. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat. |