Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Grau en Educació Social (2009) |
Assignatures |
MEDIACIÓ SOCIAL I CULTURAL |
Avaluació |
DADES IDENTIFICATIVES | 2021_22 |
Assignatura | MEDIACIÓ SOCIAL I CULTURAL | Codi | 11224108 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
12 | Obligatòria | Tercer | AN |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Metodologies | Competències | Descripció | Pes | ||||
Activitats Introductòries |
|
Introducció a la mediació social i cultural | 0 % | ||||
Presentacions / exposicions |
|
a) EXPOSICIÓ A L'AULA DEL TREBALL TEMÀTIC, INDICADORS D’AVALUACIÓ: recerca, fonamentació i aportació de fonts documentals, anàlisi, reflexió i desenvolupament pràctic, amb recursos pedagògics i didàctics, ús de les TIC, la llengua estrangera, ... sobre un tema del programa, concertat i amb la tutoria del docent. b) ACTIVITAT DIDÀCTICA I PARTICIPATIVA complementaria de la presentació temàtica a l'aula, per a la reflexió fonamentada sobre el tema exposat. c) ELABORACIÓ D’UN QÜESTIONARI TIPUS TEST SOBRE EL TEMA EXPOSAT ( 20 preguntes, de 4 respostes opcionals i una certa. |
20% 5% |
||||
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
|
Articles d'aprofundiment i reflexió, amb fonamentació conceptual, sobre els temes de les Jornades i conferències programades sobre la mediació social. Article sobre altres esdeveniments o jornades en els que es participi o es presentin a l'aula. Aquestes jornades poden ser presencials o en línia o, jornades que es visualitzen en diferit. |
15% 5% |
||||
Treballs |
|
TREBALL DE RECERCA I ANÀLISI TEÒRIC (en grup): vinculat a un dels temes, amb aportació conceptual i de metodologia pràctica de la mediació, exposats i treballats a les classes i ampliat amb les fonts de la matèria, bibliografia i les aportacions dels conferenciants, les jornades que es proposi en el curs i els treballs dels altres Grups de Treball de l'alumnat. Completat amb un qüestionari tipus test sobre el tema exposat. | 20% | ||||
Supervisió |
|
1. Avaluació continua de la participació individual i en grup: a) Assistència activa a les classes, les conferències i jornades a l'aula o externes. b) Col•laboració en les activitats i sessions de participació per a la millora del procés educatiu de la matèria. </P> <P> 2) Dossier - portfolio, d'alumnat en pla alternatiu o per a la recuperació de l'assistència a les classes sobre les exposicions dels grups de treball que es publiquen al moodle. Valoració equivalent a la corresponent que es recupera, o si s'escau, per a millora de determinades notes | 10% | ||||
Atenció personalitzada |
|
Tutoria des treballs, seguiment i retroalimentació de les tasques individual o dels grups, revisió presencial i/o telemàtica, ... |
|||||
Proves de desenvolupament |
|
PROVA DE DESENVOLUPAMENT TEÒRIC - PRÀCTIC D'UN TEMA. | 25% | ||||
Proves objectives de tipus test |
|
Prova (qüestionari - test) sobre els coneixements teòrics, pràctics i la normativa de mediació, lligat a la prova de desenvolupament anterior. | |||||
Altres | Si s'escau, compartir coneixements sobre la mediació amb altres universitats d'altres territoris. |
Altres comentaris i segona convocatòria | |||
1. L'assistència és obligatòria. Es preveu una via d'avaluació alternativa a l'alumnat que justifiqui no poder assistir total o parcialment a les classes. En aquest cas, cal comunicar-ho al professor durant el primer mes de desenvolupament de la matèria. L'alumnat pot utilitzar processos adequació individualitzada, a través del procés d'avaluació continua i tutories presencials o telemàtiques, si s'escau, en horaris concertats, així com les consultes on-line en les diverses modalitats de les xarxes socials. 2. Cal tenir aprovat amb una nota del 50% de l'avaluació corresponent a cadascuna de totes les parts avaluables. 3. D'acord amb la normativa vigent el professor podrà establir aquelles mesures que consideri adients pel bon desenvolupament de les activitats d'avaluació. |