Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Grau d'Educació Infantil (2009) |
Assignatures |
ENSENYAMENT I APRENENTATGE DE LLENGÜES I LECTO-ESCRIPTURA II |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2012_13 |
Assignatura | ENSENYAMENT I APRENENTATGE DE LLENGÜES I LECTO-ESCRIPTURA II | Codi | 11254105 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Obligatòria | Tercer | Únic anual |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
1. Introducció: la bona pràctica educativa. 2. Fonètica i fonologia aplicada a l’ensenyament- aprenentatge de les llengües. |
|
3. Mètodes clàssics d’ensenyament de la lectoescriptura. | 3.1. Mètode sintètics (fonètic): Montessori. 3.2. Mètode analític (global ideovisual): Decroly. 3.3. Mètode analític (mixt): Freinet. |
4. Ensenyament de lectoescriptura des de la perspectiva constuctivista. | 4.1. Principis d’aprenentatge. La continuïtat món-escola. 4.2. Les experiències prèvies de l’infant amb el llenguatge escrit. |
5. Mètodes i estratègies del treball de llengua a l’aula. | 5.1. Treball per Projectes. 5.2. Tallers de llengua. 5.3. Racons. 5.4. Dossier d’aprenentatge. 5.5. Altres. |
6. Expressió i comprensió escrita. | |
7. Expressió i comprensió lectora. | |
8. Usos de la llengua: pràctic, científic i literari. |