Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Grau en Educació Infantil (2009) |
Assignatures |
ENSENYAMENT I APRENENTATGE DE LLENGÜES I LECTO-ESCRIPTURA II |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2022_23 |
Assignatura | ENSENYAMENT I APRENENTATGE DE LLENGÜES I LECTO-ESCRIPTURA II | Codi | 11254105 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Obligatòria | Tercer | AN |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
1. Introducció. | 1.1. Consideracions generals sobre el llenguatge, llengua i parla. |
2. Com s'ha ensenyat la llengua? | 2.1. Mètodes clàssics d’ensenyament de la lectoescriptura. |
3. Com ensenyem la llengua? | 3.1. Mètodes globalitzats. |
4. Comprensió lectora. | 4.1. Concepte de lectura. 4.2. La comprensió lectora. 4.3. Habilitats i estratègies. 4.4. Aspectes formals. 4.5. Etapes de la lectura. 4.6. Models d'ensenyament de la lectura. 4.7. Activitats per treballar la comprensió lectora. 4.8. Avaluació de la lectura. |
5. Expressió i comprensió escrita. | 5.1. Concepte d'escriptura. 5.2. Model d'escriptura. 5.3. Procés de producció de textos. 5.4. Les propietats textuals. 5.5. La composició de textos i la codificació. 5.6. Aspectes formals de l'escriptura. 5.7. Etapes de l'escriptura. 5.8. Avaluació de l'escriptura. |
6. Usos de la llengua. | 6.1. Resultats de l'alfabetització. 6.2. Ús pràctic. 6.3. Ús científic. 6.4. Ús literari. |