Guia docent Facultat de Lletres |
català |
Grau de Llengua i Literatura Hispàniques (2009) |
Assignatures |
LITERATURA |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2012_13 |
Assignatura | LITERATURA | Codi | 12264001 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
12 | Formació bàsica | Primer | Anual |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
TEMARI PRIMER QUADRIMESTRE 1. NOCIONS DE TEORIA LITERÀRIA 1.1. Què són la Teoria Literària i la literatura comparada? 1.2. Què entenem per literatura. 1.3. De l'escriptura a la lectura: El paper de la lectura en la "construcció" del text |
De Plató i Aristòtil a la Semiòtica i els corrents del postestructuralisme. La interpretació del text. Diversos tipus de lectures possibles en la contemporaneïtat |
2 EL DISCURS LITERARI 2.1 Introducció general als gèneres literaris |
L'enunciació i la partició dels gèneres |
3. ELS GÈNERES NARRATIUS A EUROPA 3.1. La novel•la com a gènere 3.2. La perspectiva narrativa. 3.3. Concepte d'intertextualitat. |
De "La Poètica" d'Aristòtil al concepte modern del gènere Un gènere de gèneres Punt de vista i focalització La recepció |
4. ELS GÈNERES POÈTICS 4.1. Concepte i correlat objectiu. 4.2. El llenguatge poètic 4.3. El ritme. |
Raons de la mètrica Lectura i comentari de fragments de textos |
5. ELS GÈNERES DRAMÀTICS 5.1. El teatre i el text. 5.2. La representació. |
El conflicte La situació d'enunciació en el teatre Experiències actuals, fronteres del gènere |
TEMARI SEGON QUADRIMESTRE 1. El contexto de la España de la Restauración |
|
2. Leopoldo Alas “Clarín”, autor de La Regenta: | - Autor-narrador - Lector-narratario |
3. Los discursos de La Regenta: | - La focalización - Las voces de los personajes |
4. Vetusta y la simbología del espacio: | - Espacios interiores y exteriores - Narración y descripción |
5. Tres días y tres años: | - Tiempo y orden del discurso - La duración |
6. Estructura de la obra: | - Narración, historia y discurso - Los triángulos amorosos |
7. Los personajes: | - Tipología y construcción - La educación sentimental de Ana Ozores |
8. Realismo e ironía: | - La novela del romanticismo desilusionado: G. Lukács - Crítica y parodia religiosa |
9. El Naturalismo en la novela: | - Las fuerzas sociales y la herencia |
10. Erotismo y sensualidad: | - Lecturas psicoanalíticas |
11. Perspectivas feministas en La Regenta | |
12. La recepción de La Regenta: | - Reacciones contemporáneas - En el canon actual |