2011_12
Guia docent 
Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia
A A 
català 
 
Pedagogia (2002)
 Assignatures
  INFORMÀTICA APLICADA A L'EDUCACIÓ
DADES IDENTIFICATIVES 2011_12
Assignatura (*) INFORMÀTICA APLICADA A L'EDUCACIÓ Codi 11151203
Ensenyament
Pedagogia (2002)
Cicle 3r
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període Horaris i dates d'examen
4.5 3 1.5 Optativa Segon
Modalitat i llengua d'impartició Veure grups activitat
Prerequisits
Departament Pedagogia
Coordinador/a
CELA RANILLA, JOSÉ MARÍA
Adreça electrònica josemaria.cela@urv.cat
Professors/es
CELA RANILLA, JOSÉ MARÍA
Web http://moodle.urv.cat
Descripció general i informació rellevant Actualment vivim en una societat on els canvis tecnològics estan a l’ordre del dia. Els alumnes estan sensibilitzats pel món de les noves tecnologies. Aquest valor intrínsec de la incorporació de les noves tecnologies de la informació se centra en la capacitat d’afavorir aprenentatges concrets, possibilitar el desenvolupament d’estratègies de pensament i construir, al mateix temps, aprenentatges significatius que possibilitin la capacitat d’interacció entre les persones. La utilització de les diferents tecnologies de la informació possibilita l’adquisició, el processament, l’emmagatzematge i la difusió de la informació; i, d’aquesta manera, es podran formar persones que es puguin adaptar als nous reptes socials. Les noves tecnologies faciliten els canvis a l’aula , el treball en grup, el tractament de la informació, la presa de decisions, el treball multidisciplinari, individual i autònom; promouen la creativitat, l’activitat i la reflexió de l’alumne. Són eines que potencien l’ampliació i l’adquisició de coneixements conceptuals, procedimentals i actitudinals. La tecnologia de la informació s’ha d’utilitzar com a eix interdisciplinari tenint en compte la seva bipolaritat de treball intel•lectual i de comunicació amb la idea que aquestes noves tecnologies formin part del treball quotidià del centre educatiu, que no siguin una novetat, sinó un conjunt d’eines aplicades a l’experiència de l’alumne. El fet que els alumnes tinguin al seu abast diferents situacions, ambients i contextos d’aprenentatge fa que interaccionin més socialment " aprenent a aprendre ", i que realitzin pràctiques comunicatives comprenent i fent-se comprendre. Quan utilitzem la informàtica en els processos educatius hem de portar a terme un model d’ensenyament aprenentatge funcional (amb continguts útils i aplicables), significatiu (contextualitzable dins l’estructuració del coneixement) i interactiu (l’alumne intervé activament en el procés d’aprenentatge).
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent