2014_15
Guia docent 
Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia
A A 
català 
 
Grau d'Educació Infantil (2009)
 Assignatures
  ENSENYAMENT I APRENENTATGE DE LLENGÜES I LECTO-ESCRIPTURA II
   Continguts
Tema Subtema
1. Introducció: la bona pràctica educativa 1.1 La creativitat a l'educació
1.2. Relat de vida educativa
1.3.Creences i perfils de pràctiques docents
2. Mètodes clàssics d’ensenyament de la lectoescriptura 2.1. Mètode sintètics (fonètic): Montessori
2.2. Mètode analític (global ideovisual): Decroly
2.3. Mètode analític (mixt): Freinet
3. Ensenyament de lectoescriptura des de la perspectiva constuctivista 3.1. Principis d’aprenentatge. La continuïtat món-escola
3.2. Les experiències prèvies de l’infant
amb el llenguatge escrit

4. Mètodes i estratègies del treball de llengua a l’aula 4.1. Treball per Projectes
4.2. Tallers de llengua
4.3. Racons
4.4. Dossier d’aprenentatge
4.5. Altres
5. Expressió i comprensió escrita. 5.1. Concepte d'escriptura
5.2. Model d'escriptura
5.3. Procés de producció de textos
5.4. Les propietats textuals
5.5. La composició de textos i la codificació
5.6. Aspectes formals de l'escriptura
5.7. Etapes de l'escriptura
5.8. Avaluació de l'escriptura
6. Expressió i comprensió lectora. 6.1. Concepte de lectura
6.2. La comprensió lectora
6.3. Habilitats i estratègies
6.4. Aspectes formals
6.5. Etapes de la lectura
6.6. Models d'ensenyament de la lectura
6.7. Activitats per treballar la C.L.
6.8. Avaluació de la lectura
7. Usos de la llengua: pràctic, científic i literari 7.1. Resultat de l'alfabetització
7.2. Ús pràctic
7.3. Ús científic
7.4. Ús literari