Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Assignatures |
PRACTICUM I |
DADES IDENTIFICATIVES | 2011_12 | ||||||||||||||||||||||||
Assignatura (*) | PRACTICUM I | Codi | 11254401 | ||||||||||||||||||||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | ||||||||||||||||||||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | |||||||||||||||||||||
21 | Pràctiques Externes obligatòria | Tercer | Anual |
||||||||||||||||||||||
Impartició | Modalitat per grup d'activitat | Idioma d'impartició, horaris i dates d'examen | |||||||||||||||||||||||
Prerequisits | |||||||||||||||||||||||||
Departament | Bioquímica i Biotecnologia Enginyeria Informàtica i Matemàtiques Estudis Anglesos i Alemanys Filologia Catalana Filologies Romàniques Història i Història de l'Art Pedagogia Psicologia |
||||||||||||||||||||||||
Coordinador/a |
|
Adreça electrònica | esmeralda.rubio@urv.cat luis.marques@urv.cat elena.venini@urv.cat joaquim.icart@urv.cat carmen.conde@urv.cat montserrat.rios@urv.cat josep.holgado@urv.cat emilia.molas@urv.cat monica.casellas@urv.cat jordi.valles@urv.cat mariaconcepcio.torres@urv.cat jaume.aymi@urv.cat isabel.viscarro@urv.cat josepmaria.pons@urv.cat josemaria.cela@urv.cat mariamontserrat.fortuny@urv.cat |
||||||||||||||||||||||
Professors/es |
|
||||||||||||||||||||||||
Web | |||||||||||||||||||||||||
Descripció general i informació rellevant | En el plan d’estudis del nou grau d’Educació Infantil, es considera el pràcticum com l’activitat en la qual l’estudiant s’implica en el camp professional i aprofundeix en la pràctica reflexiva i en l’aprenentatge autònom. Durant el període en què es desenvolupa el pràcticum, es potencia la col·laboració entre la Facultat i els centres i institucions on es duu a terme, la qual cosa permet aconseguir una millora de la qualitat dels processos educatius que hi tenen lloc. El pràcticum és l’espai i el procés en què es despleguen i es treballen les competències dels futurs mestres i les futures mestres. És el lloc on han de reflexionar sobre allò que fan d’una manera crítica, amb la finalitat de realitzar una construcció compartida i col·laborativa del coneixement. El pràcticum és un element fonamental i insubstituïble en la formació inicial dels mestres. Suposa la immersió de l’estudiant en centres educatius amb la finalitat de conèixer-los directament, integrar els coneixements teòrics i pràctics en contextos reals, iniciar-se en la pràctica professional i adquirir criteris propis. La intenció del pràcticum és afavorir que la socialització inicial de l’estudiant del grau d’Educació Primària, en les seves tasques professionals, es faci en contextos que l’ajudin a desenvolupar l’autonomia de pensament i actuació, i la capacitat crítica i de treball en equip. El pràcticum és un procés de col·laboració entre professorat i estudiants de la Facultat, i el cos de mestres dels centres, amb la finalitat que els futurs mestres comprenguin els processos d’ensenyament-aprenentatge i la dinàmica de la vida escolar, i permetin a l’alumnat confirmar la seva vocació i capacitat per fer de mestre o mestra i prendre consciència dels seus punts forts i els seus punts febles. La finalitat del pràcticum del grau d’Educació Infantil és integrar els coneixements teoricopràctics i professionals i adequar-los a les necessitats socials actuals afavorint la col·laboració entre la facultat i els centres educatius; adquirir, al mateix temps, un coneixement pràctic de l’aula i de la seva gestió, un coneixement i aplicació dels processos d’interacció i comunicació a l’aula i un domini de les habilitats, tècniques, actituds i hàbits necessaris per fomentar un clima d’aula que faciliti l’aprenentatge i la convivència, i controlar i fer el seguiment dels procés educatiu d’ensenyament-aprenentatge, actuant i reflexionant des de la pràctica. | ||||||||||||||||||||||||
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |