Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Assignatures |
PRÀCTICUM I |
DADES IDENTIFICATIVES | 2019_20 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Assignatura (*) | PRÀCTICUM I | Codi | 11254401 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
21 | Pràctiques Externes obligatòria | Tercer | 2Q conv. única |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Impartició | Modalitat per grup d'activitat | Idioma d'impartició, horaris i dates d'examen | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prerequisits | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Departament | Bioquímica i Biotecnologia Enginyeria Informàtica i Matemàtiques Estudis Anglesos i Alemanys Filologia Catalana Filologies Romàniques Història i Història de l'Art Pedagogia Psicologia |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Coordinador/a |
|
Adreça electrònica | enriqueta.barniol@urv.cat antoni.gavalda@urv.cat carmen.conde@urv.cat franciscojavier.gracia@urv.cat monica.casellas@urv.cat patricia.terradellas@urv.cat juan.fuguet@urv.cat nuria.garciaa@urv.cat carme.julia@urv.cat josepmaria.pons@urv.cat evelin.blanco@urv.cat anaines.renta@urv.cat ainara.blanco@urv.cat sandra.gilabert@urv.cat silvia.vea@urv.cat marta.camarero@urv.cat enricjacint.marquez@urv.cat carmen.castillo@urv.cat helena.madurell@urv.cat mariateresa.gamez@urv.cat manel.leor@urv.cat maria.revilla@urv.cat pilar.figueras@urv.cat carles.royo@urv.cat georgette.vanginkel@urv.cat esmeralda.oliver@urv.cat alicia.garcia@urv.cat montserrat.sorribas@urv.cat susanamaria.campillo@urv.cat |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Professors/es |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Web | http://www.fcep.urv.cat/ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Descripció general i informació rellevant | En el pla d’estudis del nou grau d’Educació Infantil, es considera el pràcticum com l’activitat en la qual l’estudiant s’implica en el camp professional i aprofundeix en la pràctica reflexiva i en l’aprenentatge autònom. Durant el període en què es desenvolupa el pràcticum, es potencia la col•laboració entre la Facultat, els centres i les institucions on es duu a terme, la qual cosa permet aconseguir una millora de la qualitat dels processos educatius que hi tenen lloc. El pràcticum és l’espai i el procés en què es despleguen i es treballen les competències dels futurs mestres i les futures mestres. És el lloc on han de reflexionar sobre allò que fan d’una manera crítica, amb la finalitat de realitzar una construcció compartida i col•laborativa del coneixement. El pràcticum és un element fonamental i insubstituïble en la formació inicial dels mestres. Suposa la immersió de l’estudiant en centres educatius amb la finalitat de conèixer-los directament, integrar els coneixements teòrics i pràctics en contextos reals, iniciar-se en la pràctica professional i adquirir criteris propis. La intenció del pràcticum és afavorir que la socialització inicial de l’estudiant del Grau d’Educació Infantil en les seves tasques professionals es faci en contextos que l’ajudin a desenvolupar l’autonomia de pensament i actuació, la capacitat crítica i el treball en equip. El pràcticum és un procés de col•laboració entre professorat i estudiants de la Facultat i el cos de mestres dels centres, amb la finalitat que els futurs mestres comprenguin els processos d’ensenyament-aprenentatge i la dinàmica de la vida escolar, permeten a l’alumnat confirmar la seva vocació i capacitat per fer de mestre o mestra i prendre consciència dels seus punts forts i febles. La finalitat del pràcticum del Grau d’Educació Infantil és integrar els coneixements teoricopràctics i professionals i adequar-los a les necessitats socials actuals afavorint la col•laboració entre la facultat i els centres educatius; adquirir, al mateix temps, un coneixement pràctic de l’aula i de la seva gestió, un coneixement i aplicació dels processos d’interacció i comunicació a l’aula i un domini de les habilitats, tècniques, actituds i hàbits necessaris per fomentar un clima d’aula que faciliti l’aprenentatge i la convivència, i controlar i fer el seguiment dels procés educatiu d’ensenyament-aprenentatge, actuant i reflexionant des de la pràctica. Per poder matricular aquesta assignatura l'alumne ha de tenir superats un mínim de 120 ECTS de l'ensenyament. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |