Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Assignatures |
PRÀCTICUM I |
DADES IDENTIFICATIVES | 2022_23 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Assignatura (*) | PRÀCTICUM I | Codi | 11254401 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||||||||||||||||||||||||||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||||||||||||||||||||||||||||
21 | Pràctiques Externes obligatòria | Tercer | 2Q conv. única |
|||||||||||||||||||||||||||||||
Impartició | Modalitat per grup d'activitat | Idioma d'impartició, horaris i dates d'examen | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prerequisits | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Departament | Bioquímica i Biotecnologia Enginyeria Informàtica i Matemàtiques Estudis Anglesos i Alemanys Filologia Catalana Filologies Romàniques Història i Història de l'Art Pedagogia Psicologia |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Coordinador/a |
|
Adreça electrònica | joseluis.lazaro@urv.cat franciscojavier.gracia@urv.cat carme.julia@urv.cat mariajosep.alemany@urv.cat sandra.gilabert@urv.cat martina.morell@urv.cat enricjacint.marquez@urv.cat albert.oliva@urv.cat maria.revilla@urv.cat raquel.riera@urv.cat georgette.vanginkel@urv.cat mariadelosangeles.cuevas@urv.cat ricard.ramirez@urv.cat marta.salvany@urv.cat marta.hernandez@urv.cat sandra.badia@urv.cat nestor.villacampa@urv.cat judith.balanya@urv.cat laura.camacho@urv.cat anna.sirisi@urv.cat gema.duarte@urv.cat esther.neila@urv.cat miriam.garcia@urv.cat monica.padilla@urv.cat sandra.vallve@urv.cat |
|||||||||||||||||||||||||||||||
Professors/es |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Web | http://www.fcep.urv.cat/ | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Descripció general i informació rellevant |
En el pla d’estudis del nou grau d’Educació Infantil, es considera el pràcticum com l’activitat en la qual l’estudiant s’implica en el camp professional i aprofundeix en la pràctica reflexiva i en l’aprenentatge autònom. Durant el període en què es desenvolupa el pràcticum, es potencia la col•laboració entre la Facultat, els centres i les institucions on es duu a terme, la qual cosa permet aconseguir una millora de la qualitat dels processos educatius que hi tenen lloc. El pràcticum és l’espai i el procés en què es despleguen i es treballen les competències dels futurs mestres i les futures mestres. És el lloc on han de reflexionar sobre allò que fan d’una manera crítica, amb la finalitat de realitzar una construcció compartida i col•laborativa del coneixement. El pràcticum és un element fonamental i insubstituïble en la formació inicial dels mestres. Suposa la immersió de l’estudiant en centres educatius amb la finalitat de conèixer-los directament, integrar els coneixements teòrics i pràctics en contextos reals, iniciar-se en la pràctica professional i adquirir criteris propis. La intenció del pràcticum és afavorir que la socialització inicial de l’estudiant del Grau d’Educació Infantil en les seves tasques professionals es faci en contextos que l’ajudin a desenvolupar l’autonomia de pensament i actuació, la capacitat crítica i el treball en equip. El pràcticum és un procés de col•laboració entre professorat i estudiants de la Facultat i el cos de mestres dels centres, amb la finalitat que els futurs mestres comprenguin els processos d’ensenyament-aprenentatge i la dinàmica de la vida escolar, permeten a l’alumnat confirmar la seva vocació i capacitat per fer de mestre o mestra i prendre consciència dels seus punts forts i febles. La finalitat del pràcticum del Grau d’Educació Infantil és integrar els coneixements teoricopràctics i professionals i adequar-los a les necessitats socials actuals afavorint la col•laboració entre la facultat i els centres educatius; adquirir, al mateix temps, un coneixement pràctic de l’aula i de la seva gestió, un coneixement i aplicació dels processos d’interacció i comunicació a l’aula i un domini de les habilitats, tècniques, actituds i hàbits necessaris per fomentar un clima d’aula que faciliti l’aprenentatge i la convivència, i controlar i fer el seguiment dels procés educatiu d’ensenyament-aprenentatge, actuant i reflexionant des de la pràctica. Per poder matricular aquesta assignatura l'alumne ha de tenir superats un mínim de 120 ECTS de l'ensenyament. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |