Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Assignatures |
PRÀCTICUM I |
DADES IDENTIFICATIVES | 2021_22 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Assignatura (*) | PRÀCTICUM I | Codi | 11254401 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | |||||||||||||||||||||||||||||||
21 | Pràctiques Externes obligatòria | Tercer | 2Q conv. única |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Impartició | Modalitat per grup d'activitat | Idioma d'impartició, horaris i dates d'examen | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Prerequisits | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Departament | Bioquímica i Biotecnologia Enginyeria Informàtica i Matemàtiques Estudis Anglesos i Alemanys Filologia Catalana Filologies Romàniques Història i Història de l'Art Pedagogia Psicologia |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Coordinador/a |
|
Adreça electrònica | mariamonserrat.moya@urv.cat joseluis.lazaro@urv.cat patricia.terradellas@urv.cat carme.julia@urv.cat mariajosep.alemany@urv.cat sandra.gilabert@urv.cat francisca.segarra@urv.cat jesus.sierra@urv.cat ignasi.duch@urv.cat silvia.vea@urv.cat helena.madurell@urv.cat mariateresa.gamez@urv.cat raquel.riera@urv.cat carles.royo@urv.cat pablo.munoz@urv.cat ricard.ramirez@urv.cat alicia.garcia@urv.cat pedro.boluda@urv.cat marta.salvany@urv.cat marta.hernandez@urv.cat sandra.badia@urv.cat nestor.villacampa@urv.cat rosamaria.moron@urv.cat joaquin.medina@urv.cat montserrat.fortuny@urv.cat mariacarmen.margalef@urv.cat |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Professors/es |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Web | http://www.fcep.urv.cat/ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Descripció general i informació rellevant | A causa de l’emergència sanitària provocada per la COVID-19 poden haver-hi canvis en la docència, avaluació i calendaris del curs 2020-21. Aquests canvis s’informaran a l’espai Moodle de cada assignatura. En el pla d’estudis del nou grau d’Educació Infantil, es considera el pràcticum com l’activitat en la qual l’estudiant s’implica en el camp professional i aprofundeix en la pràctica reflexiva i en l’aprenentatge autònom. Durant el període en què es desenvolupa el pràcticum, es potencia la col•laboració entre la Facultat, els centres i les institucions on es duu a terme, la qual cosa permet aconseguir una millora de la qualitat dels processos educatius que hi tenen lloc. El pràcticum és l’espai i el procés en què es despleguen i es treballen les competències dels futurs mestres i les futures mestres. És el lloc on han de reflexionar sobre allò que fan d’una manera crítica, amb la finalitat de realitzar una construcció compartida i col•laborativa del coneixement. El pràcticum és un element fonamental i insubstituïble en la formació inicial dels mestres. Suposa la immersió de l’estudiant en centres educatius amb la finalitat de conèixer-los directament, integrar els coneixements teòrics i pràctics en contextos reals, iniciar-se en la pràctica professional i adquirir criteris propis. La intenció del pràcticum és afavorir que la socialització inicial de l’estudiant del Grau d’Educació Infantil en les seves tasques professionals es faci en contextos que l’ajudin a desenvolupar l’autonomia de pensament i actuació, la capacitat crítica i el treball en equip. El pràcticum és un procés de col•laboració entre professorat i estudiants de la Facultat i el cos de mestres dels centres, amb la finalitat que els futurs mestres comprenguin els processos d’ensenyament-aprenentatge i la dinàmica de la vida escolar, permeten a l’alumnat confirmar la seva vocació i capacitat per fer de mestre o mestra i prendre consciència dels seus punts forts i febles. La finalitat del pràcticum del Grau d’Educació Infantil és integrar els coneixements teoricopràctics i professionals i adequar-los a les necessitats socials actuals afavorint la col•laboració entre la facultat i els centres educatius; adquirir, al mateix temps, un coneixement pràctic de l’aula i de la seva gestió, un coneixement i aplicació dels processos d’interacció i comunicació a l’aula i un domini de les habilitats, tècniques, actituds i hàbits necessaris per fomentar un clima d’aula que faciliti l’aprenentatge i la convivència, i controlar i fer el seguiment dels procés educatiu d’ensenyament-aprenentatge, actuant i reflexionant des de la pràctica. Per poder matricular aquesta assignatura l'alumne ha de tenir superats un mínim de 120 ECTS de l'ensenyament. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |